İstikametle ilgili Kur’ansal bakış açısının bizi götürdüğü yer şudur:Ahlak dine bağımlı değildir. Başka bir deyişle, din ile ahlak arasında zorunlu bir bağ yoktur
İlmin daha sonraki zamanda ilimle din ve felsefenin boğuşur hale gelmesinin sebebi esasta din değil, dini istismar eden dinci dinsizlerdir. Bunun içindir ki, dinci dinsizlerin, Allahçı deistlerden şikayete hakları yoktur. Böyle bir şikayette bulunabilmeleri için şu iki şartın varlığı gerekir: Kendilerinin namuslu olmaları, deistlerin namussuz olmaları.
Tanrı, iradesini hakim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır; yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hakim kılmak için Tanrıyı kullanırlar.