Ceyda Aksoy

Puan vermedi·416 syf.··
2019 37. kitabı
Hepimizin merakla beklediği kitap sonunda çıktı ve ben de elime geçer geçmez büyük bir heyecanla okudum. Bir günde bitirdim, bittiğine de o kadar çok üzüldüm ki. Çünkü bu türde #lgbt kitaplar ülkemizde fazla yok biliyorsunuz ki. Hem bu türde olması hem de distopya olması nedeniyle çok rahat bir şekilde kalbimi çaldı. Daha fazla uzatmadan kitabın konusundan bahsedip düşüncelerime geçeceğim. Umarım kitap hakkında biraz fikir sahibi olmanıza yardımcı olur. Lei kast sisteminin en altında olan bir Kağıt kızdır. Bir gün askerler Lei'nin dillerden düşmeyen güzelliğini fark edip, onu zorla saraya getirirler. 8 kızın da olduğu bu yerde onlardan Kralın eşlikçisi olmaya değer beceriler beklenmektedir. Ve bunun için de uzun bir eğitim almaya başlarlar. Lei zorla geldiği bu yerde Kral yerine çok yanlış, yasak birine aşık olur. Ve bununla beraber de hiç beklemediği olayların arasına dalmaya başlar. Kitap boyunca Lei'yi destekleyerek okudum çünkü hiçbir zaman ona zorlatılan şeyi kabul etmeyip sürekli çabalıyordu. Ben ayağı yere sağlam basan, güçlü karakterlere bayılırım ve Lei'de beni bu yüzden çok sevindirdi. Seri boyunca çok daha gelişeceğinden ve iyi bir karakter gelişimi okuyacağımızdan eminim. Ve Wren karakterine gelirsek... Tabiki de diğer favori karakterim Wren oldu. İkisinin birbirlerine olan duyguları çok güzel işlenmişti. Sürekli yüzümde bir gülümseme ile okudum. Kitaptaki kurulan sistem çok iğrençti. Kralın yaptığı şeyler beni öfkeden çıldırttı. Seri boyunca bu sistemin yıkıldığını okumak bana kesinlikle çok haz verecek. Kitap daha serinin ilk kitabı olduğu için ortalara kadar karakterleri, dünyayı tanıyoruz. Ve baş karakterlerimizin birbirlerine olan duygu gelişimlerini okuyoruz. Bu yüzden de olaylar biraz sonlara doğru başlıyor. O yüzden kitabı okur okumaz aşırı
Kağıt ve Ateş KızlarıNatasha Ngan · Salon Yayınları · 201954 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·432 syf.··
2019 32. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 09 Haziran 2019 16:08
Beni bu ara en çok etkileyen kitap kesinlikle Kya'nın Şarkı Söylediği Yer oldu. Kitabı okumadan önce bu kadar çok beğeneceğimi gerçekten de düşünmüyordum. Ama kitabın yazım tarzı, betimlemeleri, Kya karakteri o kadar çok kalbime dokundu kii... Sanki bu ara bu tarz kitap okumaya çok ihtiyacım varmış gibi kitabı resmen içtim. Konusundan hemen bahsedelim. Kya 6 yaşındayken, sarhoş babasına ve onun dayaklarına dayanamayan Anne evi terk eder. Anne'nin evi terk etmesiyle ablaları ve abisi de onun peşinden Kya'yı Baba ile yalnız bırakır. Baba Kya'ya balıkçılık gibi bazı şeyler öğrettikten sonra Anne'den gelen mektupla o da evi terk eder. Ve Kya küçücük yaşta bataklıktaki evinde yapayalnız kalır. Martılarla arkadaş olur, bir şekilde kendini yetiştirir ve hayatına iki erkeğin girmesiyle de yalnızlığının son bulacağını sanır. Ama hiçbir şey beklediği gibi olmaz. Kitap bir cinayetle başlıyor ve sonra cinayetin yıllar öncesine gidiyor. Evet kitabın biraz polisiye tarafları olduğu doğru ama bu kitaba kesinlikle polisiye diyemiyorum. Kitap Kya'nın hayatını, duygularını anlatıyordu daha çok. Kya'nın hayatını okurken yalnızlığı o kadar çok hissediyoruz ki empati yapıp üzülmekten kendimizi alamıyoruz. Ama Kya'nın üzücü bir hikayesi olduğu kadar da çok güçlü bir yapısı var. Okula bir gün gidip dalga geçildiği için de bir daha dönmemesi ama bir şekilde okula gitmeden kendini geliştirmesini okumak çok çok güzeldi. Kitap çıkardığında o kadar çok sevindim ki. Hayat ne kadar zor ve kötü olursa olsun pes etmeyip, başarıya ulaşmayı çok güzel anlatıyordu. Kya'nın hayatı o kadar çok yalnızlıkla doluydu ki, bazı şeyler insana gerçekten de umut veriyordu. Pes etmemeyi öğretiyordu. Ve en çok da affetmeyi... Kitaba bayıldım, aşık oldum. Kya'nın Şarkı Söylediği Yer
Kya'nın Şarkı Söylediği YerDelia Owens · Salon Yayınları · 20253,789 okunma
7/10
·490 syf.··
2017 60. kitabı
Kitap hissettirdikleriyle, başrol erkek karakteriyle harikaydı. Ama seriyi benden soğutan ve devamını getirmeyecek olmamın nedeni hayatımda okuduğum en rahatsız başrol kız karakteri barındırması. Bu kitabın ortalarında başlayıp, sonlara doğru katlanılmaz oldu. Serinin diğer kitaplarını incelediğimde de kız karakterin hep böyle olduğunu öğrendim. Bu kitap hayatımda okuduğum en iyi erkek karakterlerden birine ve hayatımda okuduğum en kötü kız karakterine sahip. Yine de tercih sizin...
Edebiyat
Tut ElimiRebecca Donovan · Parodi Yayınları · 2018934 okunma