Azgın suratlı,bereli adamlar ,gözleri velfecr okuyan, camiden Allah'la yaman bir dövüşten çıkmışçasına, yüzlerinin olanca nurunu orada, içerde bırakmış çıkan insanlar, mümin mi bunlar, bu öfkeden bastıkları yeri çatlatanlar,bunlar mı mümin?Kuşlar da başlarını alıp gittiler, çoktaan...
Horasan'dan geldik, atların sırtında... çok işler geçti başımızdan. Kadınlara, çocuklara dokunmadık.Sevdalara, gönüllere dokunmadık. İncitmedik anaları.Budur bizim töremiz. Ömür geldi gidiyor,bunu yapamam. Bunu da yaparsam bu son olacak. Her şey bitecek. İnsanlığımız gidecek.
Kendine saygısı olan,kendini kabullenmiş her insan kendini başkalarına ispatlama çabasına girmez. Kendisine duyduğu özsaygısının farkında olup hayatını buna göre biçimlendirme yoluna gider ve bu doğrultuda da; hayata farkındalığı yüksek, akışa kapılıp öylesine bi yaşamı benimsemeyen, kendi çıkarı doğrultusunda hareket etmeyen, deneyimlemiş olduğu tecrübelerini hayatına aksettirebilen açıkçası insan olabilmenin özelliğine erişebilmiş insanlarla hayatını idame ettirmek ister.