Yıllar önce sosyal demokrat bir politikacı, Yaşar Kemal 'e milletvekilliği önermiş.
"Gelin" demiş, "sizi önce milletvekili, sonra da kültür bakani yapalım!”
Yaşar Kemal "iyi ama bu halk beni seçmez, oy vermez!"diye cevaplamış politikacıyı
iyice şaşırtan adam "Neden?" diye sormuş.
Yaşar Kemal "Ben bu halka hiçbir kötülük yapmadım ki beni seçsinler" demiş."Onları ne sömürdüm, ne hakaret ettim ne ekmekleri yle oynadım, ne geleceklerini kararttım. Bana niye oy versinler ki?"