Her kişi, belirli, öngörülmüş ya da öngörülebilir
bir yaşamı, sonuna dek yaşayamadan ölür -
Öyleyse, her kişi için öngörülmüş bir ölüm de
yoktur -her kişi yaşar : öylesine ...
Her kişi, ölümüyle de yaşar.
Ölüm de yaşar, her kişiyle.
Ölüm kişiyle yaşar.
Yaşam, yitim acısıdır.
Yaşamak, yitirmenin
acısını çekmektir.
Ölüm yitmekse,
yaşam da yitirmektir.
Yaşamak, yaşamın nasıl
tükendiğini yaşamaktır.
Yaşam yıkımsa,
yaşamak yıkmaktır.
Ölüm bitmekse,
yaşam tükenmektir.
Yaşam yitirmekse,
birlikte yaşamak,
yitirtmektir.
Yaşam ne denli gecikirse geciksin,
ölüm hep zamanında gelir -
ölüm gecikmez.
Kişi doğumundan bu yana,
yaşamını ne denli belirgin yaşamışsa,
bugünden ölüm gününe uzanan süreç de
o denli belirsizdir.
Yaşayabildiklerimiz, eninde sonunda,
doğum günlerimizdir - ölüm günlerimiz
değil.