İlber Ortaylı hocanın bizlere çok cahilsiniz dediği kadar var diyebilirim. Yanlış bildiğimiz ne kadar çok şey varmış. Bunu cahillik olarak değerlendirmemeliyim tabi ki fakat insan bilmediği şeyleri gördükçe bunu demeden geri duramıyor.
Kitap önce Türkler'in doğuşundan bahsediyor. Soru cevap şekilde yapılması okuyucuyu sıkmıyor. İlber Hoca'nın söyleşilerini dinleyen biri kitabı okurken, sanki dinliyormuş gibi hissedebilir. Son 50 sayfaya kadar Osmanlı'ya değinmeyen Hoca 50 sayfada Osmanlı ile ilgili coğrafi konum hakkında olmak üzere üstün körü bilgiler veriyor. Anladığım kadarıyla devamı bir sonraki kitapta olacak.
Zaten bilindiği üzere Osmanlı tarihi ile ilgili de bir çok kitabı mevcut.