(...) - Benim fikrime göre ilk ve ortaokul tahsili parasız ve mecburi olmalı. Her ikisinde ayrıntılı ve mükemmel şekilde tertip edilmiş "aptallık ilmi" ve "ahmaklık sanatı" okutulmalı. İnsanların çoğunda ahmaklık yeteneği diğer yeteneklere baskın olduğundan böyle bir eğitim ve öğretim sayesinde memleketteki çocukların yüzde doksanı ideal bir "eblehler ve ahmaklar sınıfı" meydana getirir. Yeteneği ahmaklığa müsait olmayan geri kalan yüzde ona gelince... İşte bunlar mesutlar, akıllılar, müdürler velhasıl efendiler sınıfını meydan getirir. İş olur biter.
- Lakin efendim bu neticenin şimdiki halle pek de var farkı yok.