"Eğer tıp okursan, insan DNA'sının şempanze ile %98 aynı olduğunu anlarsın. Biyoloji okursan, evrim ne demek bilirsin. Fizik okursan, Big Bang ve kuantumu öğrenir, evrenin sırlarını keşfedersin. Kimya okursan, elementlerin nasıl kaynaştığını ve nasıl ayrıştırılarak kullanılacağını öğrenirsin. Tarih sana, insanlığın geçirdiği evreleri ve gelişmeyi anlatır. Jeoloji sana, dünyanın kaç yaşında olduğundan, fay hatlarına kadar bilgi verir. Arkeoloji bilirsen, tüm dinlerin Sümerlerden nasıl evrildiğini, aslında hepsinin birbirinin benzeri olduğunu kavrarsın. Fakat okumazsan sana ne söylenirse ona inanırsın inandığın kişinin bildiği yanlışları fark etmeden doğru kabul edersin. Başkalarının etkisinde onun izin verdiği kadar bir hayat yaşarsın. Ve bu durum seni herkesin kandırmasına ve bunu fark bile edememene sebep olur. Oku, öğren hayatın değişsin. Kendi kararlarını ver. ÖZGÜRLÜK bilmekten geçer."
Ya özgür bir birey olursun ya da sürüdeki sıradan bir koyun değişim hayatın her alanında evren var olduğu sürece devam edecektir. Bir şeyler öğrenmeden geçirdiğin her gün senin için büyük bir kayıptır. Oku ve kendini aş, çünkü yerinde saymak da aslında geride kalmaktır.
Dolayısıyla:
Yaratılış masal
Evrim gerçek
İnsan bir hayvan türü
Dinleri insanlar üretti
İnsanın yazmadığı kitap yok
Tanrıları insan yarattı
Cennet, cehennem masal
Ruh yok, beyin var.
Yaşın ve sıfatın ne olursa olsun, bunları bil. Eğer bunları bilmiyorsan, özgürlüğü elinden alınmış bir cahilsin.