D'ALEMBERT - Ben niçin böyleyim? Böyle olmam gerekiyordu çünkü... Burada, öyle, ama ya başka bir yerde? Ya kutupta? Ya ekvator çizgisinde? Ya Satürn'de?... Birkaç bin fersahlık bir mesafe benim türümü değiştirirse, birkaç bin yeryüzü çapı mesafe neler yapamaz?... Eğer her şey evrenin her yanında gördüğümüz gibi, genel bir akıştan başka bir şey değilse, birkaç milyon yüzyıllık bir süre ve değişiklik( vicissitudes) buraya ya da başka bir yerde neler meydana getirmez? Satürn'deki düşünen ve duyan varlığın nasıl bir şey olduğunu kim biliyor?... Fakat, Satürn' de duygu ve düşünce var mı acaba?... Neden olmasın?... Satürn'deki duyan ve düşünen varlık acaba benden çok mu duyuya sahiptir?.. Eğer öyleyse yazık! Satürn'lü çok mutsuz olmalı!... Ne kadar çok duyu olursa, ihtiyaç da o kadar çok olur.
Sayfa 45 - Sosyal Yayınları