kimseyi tanıyamazsın, kimseyi anlayamazsın. İnsan çok karışık, tam bir muamma. Seninle gece gündüz konuşsam, hatta yan yana olsak yine de seni tanıyamam. Hep bir tarafın anlaşılmaz kalır.
“Ne kadar az bilirsen o kadar iyi uyursun” der Gorki: İzahını Sartre yapar; “Uyursan gece biter, uyuyamazsan sen." Son noktayı Freud koyar: “Çok uyumak kaçmaktır, uyuyamamaksa yakalanmak."