Her toplulukta, her kesimde, her partide dışarıdan bakıldığında uyum, içeriden bakıldığındayda uyumsuzluk vardır. Bir manastırdaki çekişmeler, her toplumdaki kadar olağan ve zehirlidir. İnsanlar, cehennemi terk ettiklerinde bile, sırf onu başka bir yerde yeniden kurmak için yaparlar bunu.
"Kendini birinin yerine koyamıyorsan kimseyi yargılama." Bu eski atasözü her türlü yargıyı olanaksız kılar. Çünkü biz birini, tam da kendimizi o kişinin yerine koyamadığımız için yargılarız.
Bıkkınlık... Az önce bu sözcüğü telaffuz ettim, ne hakkında olduğunu da unuttum... Hissettiğim ve düşündüğüm, sevdiğim ve nefret ettiğim her şeye, bıkkınlığın kendisi de çok uygun...