Zeliha Dağlı

Zeliha Dağlı
@Dagli46
Ölüme bir adım yakın sana bir adım uzak
hababam sınıfı
Rıfat Ilgaz'la yapılan bir röportajda, nasıl bu kadar güldürdünüz diye sorduklarında. Cevabı şöyle idi; eskiden idamlar sabaha karşı yapılırmış. Belli bir süre sonra idam yaklaştığında tüm dükkanlar açılmaya ve esnaf satış yapmak için bağırıp, çağırmaya başlarmış. Bunun üzerine ailelerde o saatlerde sokağa çıkmaya başlarmış ve idam vakitleri panayır havasına bürünmüş. Sonuçta ölen bir adama bakarak gülen bir halk görüntüsü oluşmuş. Ben de çöken eğitim sistemi anlattım, hepmiz ölen bu sisteme bakarak güldük...
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Zeliha Dağlı

, bir kitap okudu
Puan vermedi·136 syf.·
9 günde okudu
·
2023 18. kitabı
Şemseddin Sami
7.9/10 · 38,1bin okunma
-Siz bir subaysınız öyle mi? Ne zaman? Nerede? -Umumî harpte, muhtelif cephelerinde bulundum. -Kolunuzu nerde kaybettiniz? -Çanakkale'de... Dedim. -Ha,ha öyle ise siz mükemmel bir Kemalistsiniz. -Bir kemalist mi? Evet. Fakat, Çanakkale'de harp ettiğim için değil, sade namuslu Türk olduğum için...
Sayfa 184 - İletişim yayınları·Kitabı okudu
Rüştü'den gelen mektup
Önce bütün şairlere selam Sonra şunu söylemek isterim Ölüm hiç de güzel değil Ne sabah var ne akşam. Sokakların ellerinden öperim Bana yaşamasını öğretmişlerdi Dost olsun, düşman olsun İnsanlara iyi günler dilerim. Söyle sarı saçlı daktiloya Ben yokum artık Vefasız dostlara hatırlat Kimseye kalmaz o dünya. Nasıl unuturum güzeldi yaşamak Fakat hakkı varmış Oktay'ın "Hâtıralar da dal istiyor Kuşlar gibi konacak."