Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Sen sevgiline ne verebilirsin sanki? Kalbini mi? Pekâlâ, ikincisine? Gene mi o? Üçüncü ve dördüncüye de mi o?.. Atma be adaşım, kaç tane kalbin var senin?.. Hem biliyor musun, bu aptalca bir laftır: Kalbin olduğu yerde duruyor ve sen onu filana veya falana veriyorsun... Göğsünü yararak o eti oradan çıkarır ve sevgilinin önüne atarsan o zaman kalbini vermiş olursun.
İnsan evvela kendi kendisinden utanır gibi olur ama, bilir misin, bizim en büyük maharetimiz nefsimizden beraat kararı almaktır. Vicdan azabı dedikleri şey, ancak bir hafta sürer. Ondan sonra en aşağılık katil bile yaptığı iş için kâfi mazeretler tedarik etmiştir.
Kitabı an itibariyle bitirmiş bulunmaktayım. Zaman zaman kitabı yarım bırakmamak için kendimle mücadele etmedim değil. Ancak başladığım bir yapıtı yarım bırakmayı sevmeyen okur kitlesinden olmam hasebiyle bunu elbette yapmadım. Ne var ki iki gündür gerginlikten, sinirden bir buhran içerisinde olduğumun farkına vardığımda kitabın son içeriğini oluşturan fotoğraf galerisine bakarken anladım. Ben ne okudum, yazarın bu kitabı kaleme alması çok mu gerekliydi ya da kitaptaki ölmüş bir karakterin bütün mahrem hayatının açık seçik bir şekilde okuyucuya aktarmak düşüncesini neden güder bir insan, kitabın olay örgüsünü oluştururken neden yedi ceddinden başlayarak anlatma ihtiyacı hissedilir neden? neden..?
Kitabı özetleyecek olursam, hürriyetine düşkün çevresi tarafından sürekli göz önünde olmaya ve her alanda kendini kanıtlamaya çalışan bir kadının çocukluğundan yetişkinliğe kadar ki hayatının ne kadar başına buyruk bir şekilde geçtiğinin bunun da bir şecaat örneği gibi önümüze serilmesini konu edinen son derece niteliksiz zaman israfı bir eser... Bununla birlikte kitaptan alıntı yapılmayı hakkeden Mevlana' ya ait bir dörtlük sadece. Gerisini siz düşünün...
Söylenebilecek son söz:
OKUMAYIN, OKUTTURMAYIN!!!