"İnsanlar, güce sahip olunca adaleti devre dışı brakmaları kaçınılmazdır.
Güçlü olan, güçsüzü ezer. Güç kimseye ait olamaz. "Denge ve denetim veya
'kuvvetler ayrılığı" denen kavram tesis edilmediği sürece insanlar köleleştirilmeye mahkumdur. Toplumların en büyük zayıflığı, kendilerine hizmet etmekle görevli devlet kurumlarının yöneticilerini, toplumun yöneticileri olarak
<abul etmeleridir. İnsanların büyük çoğunluğu, başında bir kral veya bugünkü tabirle bir devlet başkanı olmayan bir devlet yapısını tahayyül etmekten bile acizdir."