Dantalian

Bu kadar yükselmeye değer mi?
5/10
·670 syf.··
2023 38. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 17 Aralık 2023 01:15
Her başka bir evrende geçen kitap piyasaya çıktığında hemen o kitaba epik fantastik deme eğilimi ezbere bir biçimde okurlarda baş gösteriyor. Bu kitabı epik yapabilecek unsurlar ne olabilir diye soruyorum. Ejderhalar. Bu kitap kahraman bakış alışı ile yazılmış ve bu bile kitabın epik fantastik olmaması için yeterli. Epik fantastiklerde kitabın dünyasına aynı anda veya farklı zamanlarda bakış atar ve olan olayların dünyayı nasıl şekillendirdiğini görürüz. Hatta buna en güzel örnek bence Zaman Çarkı. Ama biz olayları sadece Violet’in bakış açısından okuyoruz. Asla diğer yerlerden Violet görmese ne oluyor bitiyor öğrenemiyoruz.(Ki yeri gelmişken söyleyeyim bence kahraman bakış alışı ile evrenin potansiyelinin daha iyi kullanılması hiç edilmiş.) Aynı anda pek çok farklı karakter okumak çok daha aydınlatıcı bir deneyim olabilirdi bence. Belki bu tamamen yazarların tercihidir ama okuduğum hiç bir epik fantezide romantizm çok ön planda olmazdı. Hatta romantizm iyi yazıldığında okuması benim için çok keyifli olur. Ama buna çok nadir rastlıyorum çünkü benim şahsi fikrimce epik fantezi yazarları romantizmi ya çok arka plana attıklarından ama kitapta olması gerektiğini de düşündüklerinden ya da sadece yazmayı beceremediklerinden dolayı romantizmi pek ön plana çıkarmazlar ve bence pekte iyi olmaz. Zaten anlatacakları çok fazla şey ve olay olduğundan olsa gerek çokta ihtiyaç duymazlar ama yinede bu romantizmi az önce bahsettiğim sebeplerle kitaplara eklerler, pek iyi olmamasa da romantizm kitaplara ayırı bir renk katar ve karakterler arasında filizlenen romantizmi okumak benim hoşuma giderdi. Ama dediğim gibi romantizm büyük çoğunlukla yazarların kitaba renk katmak için kullandığı bir değişiklik olurdu. Dördüncü kanatta ise romantizmin çok ön planda olduğunu görüyoruz. Hatta
Fantastik
Dördüncü KanatRebecca Yarros · Olimpos Yayınları · 20236,4bin okunma
Evil hag isimli okura yanıt verildi
Dantalian
Yani beğenmeyenler baya bir azınlıkta açıkçası. 🥲
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bu kadar yükselmeye değer mi?
5/10
·670 syf.··
2023 38. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 17 Aralık 2023 01:15
Her başka bir evrende geçen kitap piyasaya çıktığında hemen o kitaba epik fantastik deme eğilimi ezbere bir biçimde okurlarda baş gösteriyor. Bu kitabı epik yapabilecek unsurlar ne olabilir diye soruyorum. Ejderhalar. Bu kitap kahraman bakış alışı ile yazılmış ve bu bile kitabın epik fantastik olmaması için yeterli. Epik fantastiklerde kitabın dünyasına aynı anda veya farklı zamanlarda bakış atar ve olan olayların dünyayı nasıl şekillendirdiğini görürüz. Hatta buna en güzel örnek bence Zaman Çarkı. Ama biz olayları sadece Violet’in bakış açısından okuyoruz. Asla diğer yerlerden Violet görmese ne oluyor bitiyor öğrenemiyoruz.(Ki yeri gelmişken söyleyeyim bence kahraman bakış alışı ile evrenin potansiyelinin daha iyi kullanılması hiç edilmiş.) Aynı anda pek çok farklı karakter okumak çok daha aydınlatıcı bir deneyim olabilirdi bence. Belki bu tamamen yazarların tercihidir ama okuduğum hiç bir epik fantezide romantizm çok ön planda olmazdı. Hatta romantizm iyi yazıldığında okuması benim için çok keyifli olur. Ama buna çok nadir rastlıyorum çünkü benim şahsi fikrimce epik fantezi yazarları romantizmi ya çok arka plana attıklarından ama kitapta olması gerektiğini de düşündüklerinden ya da sadece yazmayı beceremediklerinden dolayı romantizmi pek ön plana çıkarmazlar ve bence pekte iyi olmaz. Zaten anlatacakları çok fazla şey ve olay olduğundan olsa gerek çokta ihtiyaç duymazlar ama yinede bu romantizmi az önce bahsettiğim sebeplerle kitaplara eklerler, pek iyi olmamasa da romantizm kitaplara ayırı bir renk katar ve karakterler arasında filizlenen romantizmi okumak benim hoşuma giderdi. Ama dediğim gibi romantizm büyük çoğunlukla yazarların kitaba renk katmak için kullandığı bir değişiklik olurdu. Dördüncü kanatta ise romantizmin çok ön planda olduğunu görüyoruz. Hatta
Fantastik
Dördüncü KanatRebecca Yarros · Olimpos Yayınları · 20236,4bin okunma
roxana agriche isimli okura yanıt verildi
Dantalian
Hahahahha haklısınız. Bende bana katılan biri olduğu için mutlu oldum doğrusu. 😀😀
8/10
·1080 syf.··
2020 91. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 08 Aralık 2020 18:54
·
Bu inceleme de spoiler olacaktır. Öncelikle genel olarak bu benim seride en beğendiğim ve başarılı bulduğum kitap oldu. Başka pek çok yerde bu kitap ile olayların yavaşladığından bahsediyordu. Fakat bu kitap olay örgüsünün diğer kitaplardan farklı olarak belli bir düzenden çıktığı ilk kitaptı ve çok daha fazla entrika döndü kitapta ve pek çoğunun temeli atıldı. Bunların ne olduğu ve Rand'ın kuyusunu kimlerin kazdığının cevaplarının bir kısmı gelecek kitaplara kaldı. Detaylı olarak karakterlerin üzerinden gidecek olursak; Rand için konuşacak olursam; bence ufak meseleler bunlar diyerek ertelediği pek çok şeyin aslında başına ne kadar bela olabileceğini gördük. Moiraine olmadan aslında işlerin ne kadar çığrından çıkabileceğini gördük. Çok bilge ve güçlü davranmasına rağmen aslında Rand çok değil yaklaşık iki yıl öncesine kadar sıradan bir çobandı. Moiraine sana çok net bir şey söyledi Aes sedai'lere güvenme ve Elaida'nın amacı da başından beri belliydi sana bunu yazmıştı. Sammele o kadar cok odaklanıyor ki arkaya ittirdiği sorunlar başına daha çok bela olacak gibi. Kitabın sonlarına doğru Perrin ile konuştuğu sahnede o küçük sorunların aslında elini kolunu ne kadar bağladığını anlatıyordu. Moiraine benim kitapta en sevdiğim ve en iyi yazıldığını düşündüğüm tek kadın karakter. Aslında Rand ne kadar kabul etmek isteme ona ihtiyacı var. Min bu kitapta bana pek çok açıdan en anlamsız karakter olarak gelmeye başladı. Başlarda sevdiğim bir karakterdi ama yavaş yavaş beni irite etmeye başladı çünkü; ilk olarak Rand'a olan aşkı çok manasız. Sebebi ise sadece ona görülerinde gördüğü için aşık olması ve Rand'ı yılardır tanıyor gibi davranmasına rağmen ( Rand da öyle) ilk kitapta sadece Min'nin çalıştığı handa karşılaştılar ondan sonra "Yenidoğan Ejder" de Rand
Kaos LorduRobert Jordan · İthaki Yayınları · 2019772 okunma
R isimli okura yanıt verildi
Dantalian
Zaten görüleri çıkıyor ama bir amaca hizmet etmiyor. Gelecekten ip ucu veriyor o kadar. Bunları da Egwene'nin rüyalarına yükleyebilirlerdi mesela. Min çok cıvık Avı çok agresif araları yok. 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ Ki ben Avi'yi Min'den daha az seviyorum ama ayrıca Min hikayede kendi hedefleri olmayan bir karakter. Rand'ın yanına gitmekten başka bir hedefi yoktu. Elayne Rand'ın yanından ayrılmak zorunda değildi bence. Kimse onu zorlamazdı ama karakterin belli bir amaca hikayenin plot'una etki eden hedefleri var. Ne Avi'de ne de Min'de bu yok. Yine Avi Elayne'e yardım edecek gibi gözüküyor. Egwene ile arkadaş. Rand ile bilgeler arasında bir nevi köprü gibi. Casus da denebilir belki.
8/10
·1080 syf.··
2020 91. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 08 Aralık 2020 18:54
·
Bu inceleme de spoiler olacaktır. Öncelikle genel olarak bu benim seride en beğendiğim ve başarılı bulduğum kitap oldu. Başka pek çok yerde bu kitap ile olayların yavaşladığından bahsediyordu. Fakat bu kitap olay örgüsünün diğer kitaplardan farklı olarak belli bir düzenden çıktığı ilk kitaptı ve çok daha fazla entrika döndü kitapta ve pek çoğunun temeli atıldı. Bunların ne olduğu ve Rand'ın kuyusunu kimlerin kazdığının cevaplarının bir kısmı gelecek kitaplara kaldı. Detaylı olarak karakterlerin üzerinden gidecek olursak; Rand için konuşacak olursam; bence ufak meseleler bunlar diyerek ertelediği pek çok şeyin aslında başına ne kadar bela olabileceğini gördük. Moiraine olmadan aslında işlerin ne kadar çığrından çıkabileceğini gördük. Çok bilge ve güçlü davranmasına rağmen aslında Rand çok değil yaklaşık iki yıl öncesine kadar sıradan bir çobandı. Moiraine sana çok net bir şey söyledi Aes sedai'lere güvenme ve Elaida'nın amacı da başından beri belliydi sana bunu yazmıştı. Sammele o kadar cok odaklanıyor ki arkaya ittirdiği sorunlar başına daha çok bela olacak gibi. Kitabın sonlarına doğru Perrin ile konuştuğu sahnede o küçük sorunların aslında elini kolunu ne kadar bağladığını anlatıyordu. Moiraine benim kitapta en sevdiğim ve en iyi yazıldığını düşündüğüm tek kadın karakter. Aslında Rand ne kadar kabul etmek isteme ona ihtiyacı var. Min bu kitapta bana pek çok açıdan en anlamsız karakter olarak gelmeye başladı. Başlarda sevdiğim bir karakterdi ama yavaş yavaş beni irite etmeye başladı çünkü; ilk olarak Rand'a olan aşkı çok manasız. Sebebi ise sadece ona görülerinde gördüğü için aşık olması ve Rand'ı yılardır tanıyor gibi davranmasına rağmen ( Rand da öyle) ilk kitapta sadece Min'nin çalıştığı handa karşılaştılar ondan sonra "Yenidoğan Ejder" de Rand
Kaos LorduRobert Jordan · İthaki Yayınları · 2019772 okunma
R isimli okura yanıt verildi
Dantalian
Karakter özellikleri ile ben de min'i tercih ederim ama ben avı derken hikayede daha işlevsel olduğundan bahsetmistim. Aslında ben genel olarak üçü arasından Elayne'i tercih ediyorum.