Her başka bir evrende geçen kitap piyasaya çıktığında hemen o kitaba epik fantastik deme eğilimi ezbere bir biçimde okurlarda baş gösteriyor. Bu kitabı epik yapabilecek unsurlar ne olabilir diye soruyorum. Ejderhalar. Bu kitap kahraman bakış alışı ile yazılmış ve bu bile kitabın epik fantastik olmaması için yeterli. Epik fantastiklerde kitabın dünyasına aynı anda veya farklı zamanlarda bakış atar ve olan olayların dünyayı nasıl şekillendirdiğini görürüz. Hatta buna en güzel örnek bence Zaman Çarkı. Ama biz olayları sadece Violet’in bakış açısından okuyoruz. Asla diğer yerlerden Violet görmese ne oluyor bitiyor öğrenemiyoruz.(Ki yeri gelmişken söyleyeyim bence kahraman bakış alışı ile evrenin potansiyelinin daha iyi kullanılması hiç edilmiş.) Aynı anda pek çok farklı karakter okumak çok daha aydınlatıcı bir deneyim olabilirdi bence. Belki bu tamamen yazarların tercihidir ama okuduğum hiç bir epik fantezide romantizm çok ön planda olmazdı. Hatta romantizm iyi yazıldığında okuması benim için çok keyifli olur. Ama buna çok nadir rastlıyorum çünkü benim şahsi fikrimce epik fantezi yazarları romantizmi ya çok arka plana attıklarından ama kitapta olması gerektiğini de düşündüklerinden ya da sadece yazmayı beceremediklerinden dolayı romantizmi pek ön plana çıkarmazlar ve bence pekte iyi olmaz. Zaten anlatacakları çok fazla şey ve olay olduğundan olsa gerek çokta ihtiyaç duymazlar ama yinede bu romantizmi az önce bahsettiğim sebeplerle kitaplara eklerler, pek iyi olmamasa da romantizm kitaplara ayırı bir renk katar ve karakterler arasında filizlenen romantizmi okumak benim hoşuma giderdi. Ama dediğim gibi romantizm büyük çoğunlukla yazarların kitaba renk katmak için kullandığı bir değişiklik olurdu. Dördüncü kanatta ise romantizmin çok ön planda olduğunu görüyoruz. Hatta