Yalnızlık kimine göre hasta insanın kaçışıdır. Kimine göre de hasta insanlardan kaçış.
Friedrich Nietzsche
Biyoloji, Sosyoloji
Bedenim, dünya denen mezarlıkta yürüyen bir yankı sadece. Ruhumsa çoktan başka bir yerde zamanın unuttuğu, ışığın ulaşamadığı, isim verilmeyen bir boşlukta… Orada gölgeler konuşur, sessizlik düşünür; ve ben oradayım, olmayan bir benlikle.
Saati ona "ortaçağ" döneminden bu yana
zamanın ve onun eşanlamlısının, yani ilerlemenin, sinsice onun
sırtına çıktığını ve ondan bir şeyleri telafisi mümkün olmayacak
şekilde aldığını söylüyor
Öğleden sonra saat birde buluştuk ve on üç saat boyunca
neredeyse hiç durmadan konuştuk. Freud, hayatımda karşılaş
tığım gerçekten önemli ilk adamdı; o zamana kadarki tecrübelerime göre, hiç kimse onunla kıyaslanamazdı. Tavrında en ufak
bir bayağılık yoktu. Onun son derece zeki, kurnaz ve gerçekten
olağanüstü biri olduğunu anladım. Yine de onun hakkındaki ilk
izlenimlerim biraz karışıktı. Onu çözemedim
Her hastaya olabildiğince kişiselleştirilmiş bir tedavi uyguluyorum, çünkü sorunun çözümü her zaman bireysel bir problemdir. Evrensel kurallar sadece bir tuz tanesi kadar ön kabul
görebilir. Psikolojik bir gerçek ancak tersine çevrilebiliyorsa ge
çerlidir. Benim için söz konusu olmayacak bir çözüm, başkası
için doğru olabilir ... Önemli olan, benim hastayla bir insan olarak yüzleşmemdir