Bazen önce bonoboyu keşfetmiş, şempanzeyi hiç bilmemiş ya da çok sonraları öğrenmiş olsaydık ne olurdu diye merak ediyorum. İnsan evrimi hakkındaki tartışma şimdiki kadar şiddet, savaş, erkek egemenliği etrafında değil daha çok cinsellik, empati, ilgi ve işbirliği etrafında dönerdi. Ne kadar farklı bir entelektüel atmosferde yaşardık. Birçok teorisyen tarım sonrası dişi sadakati ile ilgili yakın geçmişe dair kaygılarını tarih öncesine yansıtarak, kendilerini çıkmaz bir sokağa sokmuşlardır. Modern insanın içgüdüsel gibi görünen kadın cinselliğini kontrol etme dürtüsü, insan doğasının asli bir özelliği değildir. Belirli tarihi sosyoekonomik koşullara tepkidir ki bu koşullar da türümüzün evrimleştiği koşullardan tamamen farklıdır.