📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bir bahar da sen yeşert içinde
Toprağın yağmurla öpüştüğü yerde
Erik dallarının meyveye durduğu çiçekte
Dumanlı dağların kar sularını akıttığı derelerde
Nehirlere sarılıp çağla
Ve biraz da yağmurla akıp ağla
Ağla ki aksın içimizden el kirleri
Çünkü hiçbir sevgi bedelsiz yaşanmıyor...
Gülsen Dede
Derin bir başkaldırıya durmuş gibi bıkmadan açar
Güneşi içmiş
Öfkesi ateşten kor
Talana, yalana uğramış anasının
bağrında uyanırken
Yağmuru içine çekmiş
İçin için ağlamaklarla çise akar dalından
Sessiz çığlığı rüzgârla savrulurken
Belki olur ya duyanlar olur diye
Umudu derman sayanlar hatırına uyanmış güne
Dönmeyi unutmayan devranı yok sayanlara
Burukça gülerek
Dilinde nasırlaşmış küfre sığınarak
İnadına uyanmış iki gözümün çiçeği
Gülsen Dede
Düşmesin bizimle yola:
Evinde ağlayanların göz yaşlarını
Boynunda ağır bir zincir gibi taşıyanlar!
Bıraksın peşimizi
Kendi yüreğinin kabuğunda yaşayanlar!
İşte: şu güneşten düşen ateşte
Milyonlarla kırmızı yürek yanıyor!
Sen de çıkar göğsünün kafesinden yüreğini;
Şu güneşten düşen ateşe fırlat;
Yüreğini yüreklerimizin yanına at!
NAZIM HİKMET