ABD'nin İran'a yönelik politikası, İran'ı düşman olarak algılamasından önemli ölçüde etkilenmektedir. İslam Devrimi'nden sonra İran'a karşı sergilenen farklı muamele özellikle belirginleşmektedir. Devrim gerçekleştikten ve İran, ABD'nin ideallerine karşı bir düşman olarak görüldükten sonra ABD, Şah'ın iktidarda olduğu dönemden çok farklı davranmıştır. Nükleer enerji aniden sorun haline gelmiş ve İran'ın niyetleri o andan itibaren "kötü" (evil) olarak yorumlanmıştır. Oysa Şah döneminde ABD, İran'ın nükleer programını kurmasına yardım etmiş ve İran'ın gelecekteki talepleri karşılamak için nükleer enerjiye ihtiyacı olduğunu savunmuştur.