Mehmed uzunun iki seriden oluşan Dicle'nin sürgünleri ve Dicle'nin yakarışı adlı kitapları tam anlamıyla Mezopotamya halkını, tarihini ,acılarıni, sevinçlerini anlatan güzel kitaplar insan içten içe yüreğinin sızladığı bir yandan da kadim toprakları yüreğimde, beynimde gezintiye çıktığım çok güzel kitaplardı. Okumanızı tavsiye ederim :)
Biz böyleydik işte; halkımız bizi ölünce hatırlıyordu, yaşarken birbirimizin mezarını kazıyor, ölümden sonra da karalar bağlayıp birbirimizin mezarı başında taziyeye oturuyorduk.