Demir

Demir
@Demir_Mechul
All izz well.. Güzel Kitap ve Film önerilerine açığım... Beğendiğim alıntıları paylaşırım. -Siz Benim Tellerime, Hangi Notadan Vuruyorsanız ; Ben O Makamdan Çalıp Söylerim . Sıkıntı Yok ;)
İnsan yalnız ve başkalarıyla bağlantı kurmaksızın yaşayamaz. O savunma, çalışma, cinsel doyum, çocuk yetiştirme, bilgi aktarımı ve özdeksel iyilik edinmek için başkalarıyla işbirliği yapmak zorundadır.
Reklam
Didem Madak
“Sonra içime ve hatta dışıma kapandım. Küsmek gibi bir şey. Bir çeşit gölge fesleğeni. Bir çeşit olmayan hayat. Zaten hiçbir şeyi kararında bırakamamak ve ortasını bulamamak gibi bir sorunum var benim. Epeyce göçebe yaşadım, sadece iki valizim oldu. Bir yığın insan tanıdım. Ama hep yalnızdım.”
Nasıl gerçek "survivor" olunur anlatıyım.
2020 tl maaşla; hem kiranı, hem yakıtını, hem temel ihtiyaçlarını ödediğinde, yemeğe verecek paran kalmıyor ya, o aç halinle, işte o zaman sen gerçek bir survivor oluyorsun... Kadın başına; metrobüste, metroda, vapurda, elle, gözle "dokunulmazlık" oyununu oynayıp kazanabiliyorsun ya, işte o zaman sen gerçek bir survivor oluyorsun... Sırf doğumundaki şansızlığın yüzünden törelerle büyüyorsun, küçükken ailen , çocukken kocanla her gün kaybeden olarak yaşamaya çalışıyorsun ya, işte o zaman sen gerçek bir survivor oluyorsun... Kasabın önünde aç sefil, yağmurda çamurda titreyerek uyumaya çalışıp, mamasız, susuz, belediyeden kaçarak, hayvan düşmanları işkence ederken yaşam mücadelesi veriyorsun ya, işte o zaman sen gerçek bir survivor oluyorsun... Madende çalışan baban habersiz 2 saat mesaiye kalıyor telefonu çekmiyor, haber alamıyorsun ya işte gerçek bir survivor oluyosun ... Her ayın son 10 günü cepteki paran bitiyor , kartlar şişiyor ya kafanda stratejiler , taktikler üretiyor aç kalmama mücadelesi veriyorsun ya işte gerçek bir survivor oluyorsun . Survivor’u HD ekranlarda izlemeyin . Gidin gariban mahallelerin ara sokaklarına . Panamayı değil .. Parçalanmayı görün . Hemde UHD kalite Bilmem kaç pixel..
1000Kitap
Yapma!
Yaşam tarzınıza, kültürünüze, evlilik yapınıza ve bütçenize uymayan bir düğün, sizin düğününüz değildir, tribünün düğünüdür. 3 saatlik bir düğün için 3 yıl borç ödeyip, evliliğin en taze yıllarını elinde hesap makinesiyle geçirmenin var mı bir mantığı? İnsanlara güzel menüler, şık bardaklar, gelenlerin bile anlamadığı sırf elit görünmek için kültürüyle alakalı olmayan müzikler… On binlerce Liralık düğün yapıp, iki gün sonra eşinin altınlarını bozmak zorunda kalmalar. Kendin ol kardeşim; 3 saatlik bir düğünle kimsenin gözünde Level atlamazsın. Statün değişmez. 3 gün sonra aynı ortamda, insanların tanıdığı aynı insan olarak yaşama devam edeceksin. Kendini hırpalamaya, birilerine kanıtlamak için olmadığın düzeyi yansıtmaya, kendini yetersiz görmeye ne gerek var? Varsa, istiyorsan yaparsın. Yoksa asla olmadığın karakteri, sahip olmadığın düzeyi, kaldıramayacağını yansıtma. Seni seven, her halinle sever. Bir nikâh da yeter, sade bir davul zurna da. Olmadı kasetten bir oyun havası. Sadece düğün mü? Elbette değil Showroomda gördüğün koltuk takımlarını da alma hemen. Sonra evde kıpırdamak için yer bulamazsın. Mesela varsın orta sehpan olmasın. Gıcığım ben orta sehpalara. Günde 1-2 kere kullanacağım diye niye 24 saat evin merkezini işgal eder ki? Her odayı doldurmak zorunda da değilsin. Zaten 2 yılda dolacak. Erken doldurursan esas ihtiyaçların için aldıklarını atman gerekecek. Geleneksel zevklere boyun eğme. İllaki perde halıyla, halı koltukla, elti gelinle uyumlu olmak zorunda değil. Bana kalırsa insanlar eşyayı evlendikten sonraki 2 yıl içine yaymalı. Bilmediğin bir sistemde neye ihtiyacın olduğunu nereden bileceksin ki? Bilemediğin için de tahmini alış-veriş yapacaksın( ya tutarsa). Misafir için özel takımların olmasın mesela. Senin kullanmadığın hiçbir şeyi misafir
1000Kitap
Bir sağlıkçı gözüyle YAŞAM
Platon (Eflatun)(Eflatun) şöyle demiş: “ İnsan, para kazanmak için sağlığını harcıyor.Sonra sağlığını geri kazanmak için para.” - Ne kadar doğru, her gelen hasta da bunu gördüm! Ama gelecek için de o kadar endişeliler ki; anı yaşamıyorlar. Sonuç olarak ne şimdide yaşıyorlar ne de gelecekte. Hiç ölmeyecek gibi yaşıyor ve aslında hiç yaşamadan ölüyorlar...
Felsefe