Bugün 14 Mart Tıp Bayramı.. 14 Mart 1919’da işgal altındaki İstanbul’da emperyalist sömürü güçlerini protesto etmek için toplanan ve bir eylem ile tepki koyan Tıbbiyeli Hikmet Boran ve arkadaşlarının bayramının 100. yılındayız.. Bir bağımsızlık özü taşıyan bu bayramın 100. yılında bir Tıbbiyeli olarak naçizane gören, okuyan, rastlayanlara söz etmek istediğim birkaç nokta var.. Sağlıkta şiddet, mobbing, rekabete ve döner sermayeye odaklı sağlık sistemi, borç boyunduruğu altında her geçen gün niteliksizleşen tıp fakültesi hastaneleri ve eğitimi, halı altına süpürülen halk sağlığı sorunları, taşrada niteliksiz sağlık hizmeti vs vs birçok problemi ile sağlık sektörü ve emekçileri kötü günler geçirmektedirler.. Bütün olumsuzluklara ve noksanlıklara rağmen halka nitelikli bir sağlık hizmeti sunmak için dişini tırnağına takan bütün yurtsever sağlık emekçilerine selam olsun..
Bütünüyle çağdaş ve kaliteli bir sağlık sistemine bir gün kavuşmamız dileğiyle.. Bayramımız kutlu olsun..