Ve bazı bazı, bir sarayın basamakları, bir hendeğin yeşil
otları üzerinde, odanızın donuk yalnızlığı içinde,
sarhoşluğunuz azalmış ya da büsbütün geçmiş bir durumda
uyanırsanız, sorun yele, dalgaya, yıldıza, kuşa, saate sorun, her
kaçan şeye, inleyen, yuvarlanan, şakıyan, konuşan her şeye
sorun, "saat kaç" deyin; yel, dalga, yıldız, kuş, saat hemen
verecektir karşılığını: "Sarhoş olma saatidir .. Zamanın inim inim
inleyen köleleri olmamak için sarhoş olun durmamacasına!
Şarapla, şiirle ya da erdemle, nasıl isterseniz."
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Duygularımızı en açık olarak en az korktuğumuz, en az çekindiğimiz
kişilere açıklamamız, sevme tarzımızın totaliter bir
yanı. En az korktuğumuz kişiler aynı zamanda tahakküm ettiğimiz
ya da tahakküm etme gücüne sahip olduğumuz kişiler.
Dolayısıyla şefkat göstererek, dokunarak, gülerek ya da "çocukça"
davranarak, duygularımızı en açık biçimde başka yetişkinlere
değil, ancak çocuklara ve hayvanlara gösterebiliyoruz.
Yaşam aşktan üstündür. Aşk yaşamın bir parçasıdır. Yaşarken
severiz. Severek ve acı çekerek yaşarız. Acı çekmek de,
sevmek de yaşama aittir. Yalnız sevmeyi yeğlemek ve acı çekmeyi
reddetmek yaşamı reddetmek anlamına gelir.
Gazeteci psikiyatrist olan babama
soruyor, "Doktor bey, nedir şu aşk illetinin tedavisi?"
"Hastalık aşık olmak değil, olmamaktır," diye yanıtlamış babam
soruyu.
İnsanlar neden çocuk sahibi olur? Mutlu olacaklarını sandıkları
için mi? Çocuk sahibi olmak mutluluktur, öyle mi?
Hayır! Çocuksuz mutlu olmayan kişi, çocukla da mutlu olamaz.
Bir başka insanın sırtından mutluluk talep etmeye hakkımız
yok. Mutluluk her yerdedir. Ancak her yerde mutluluğu bulan
kişi bir çocukla da mutlu olabilir. BirinDEN ya da bir şeyDEN
değil, mutlulukta beraber.