D.K

D.K
@Derasmus
Öylesine biri.. Ruhumun deli bir aynası var.

Fatih

, bir kitap okudu
6/10
·200 syf.·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Kasım 2024 06:22
·
2024 12. kitabı
Şermin Yaşar
8.9/10 · 12,9bin okunma
D.K
Beni 90'lara çocukluğuma götüren şahane bir kitaptı.
Reklam
Sizleri, sizin zamanınıza davet ediyorum! Özlemişsinizdir.
Puan vermedi·216 syf.··
2024 82. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 28 Ağustos 2024 01:12
Eskiler mi güzeldi, eskiden mi güzeldik? İkisi de güzel değildi belki de, sadece insanoğlu kafasını geriye çevirip baktığında güzel şeyleri görüp özlem duymayı seçiyor. Eskiden de zordu hayat, eskiden de kapanmayan yaralar vardı. Tek derdimiz, düşünce kanayan dizlerimiz değildi. - Şimdi nasılsın? +Biri bana ilk kez "nasılsın" diye sormuş gibiyim. 90'lı yılların çocuğuyum, yer yer çocukluğumu anımsadım okurken. Her sayfa biraz daha o yıllara götürdü beni. Mahalle bakkalları, çeyiz evleri, televizyon dizileri, çaya batırılan bisküviler, Tarkan, Bendeniz, Sezen Aksu... youtu.be/n4bHHtrcmn0?si=... Peşin satan, veresiye satan. "Duvarda asılı duran veresiye satan, peşin satan tablosuna uzun uzun baktım. Ben kesin veresiye satanım. Bir gün nasılsa karşılığını alacağım diye neyim var neyim yoksa veriyorum." Öyle değil miydik? Elimizdeki salçalı ekmeğe kadar paylaşan çocuklardık. Verdi mi hayat karşılığını? Ah şu veresiye satan ruhumuz... Nasıl oldu anlamadım Mihrap. Bir anda yaşlandım yani. Deprem bile daha yavaş olmuştu valla. O gece biz uyumuyorduk, uyku tutmamıştı. Ersin'le birbirimize bakıp "Sallanıyor muyuz?" demiştik. Ben "Yaşlanıyor muyum?" bile diyemedim. Anlamadım gitti. Mihrap, hikayemizin başkahramanı. Biraz Sıdıka'yı andırdı bana. "Sevgisiz evde çiçek mi büyür be," diyordu Sıdıka. Sevgisiz değil de kendi adına kararlar alınmış bir hayatta annesiyle birlikte yaşayıp gidiyor Mihrap da. Sevgisizden pek farkı yok aslında. Zamanın kızlarının kaderini yaşıyor. Az şey mi? Münasip görülüyor evleniyor, münasip çıkmıyor boşanıyor... "Biri boşanınca boşanmak normalleşiyor. Biri aldatılınca aldatılmak normalleşiyor. Biri dayak yiyince dayak..." Yeniden sevmeye hakkı olduğunu düşünüyor, ışığı söndürülüyor: "Yarını beklemeden, hayatımın ışıklarını bir
Edebiyat
Bizim ZamanımızSinem Sal · Karakarga Yayınları · 20211,859 okunma
D.K isimli okura yanıt verildi
D.K
Mikail Balcı En kısa zamanda inşallah :)
"Kadın isterse, her şeyi başarabilecek güce ve kudrete sahiptir." Muazzez İlmiye Çığ Yaşadım Demek İçin Ne Yapmalı?
Alıntı
D.K
:(
Sizleri, sizin zamanınıza davet ediyorum! Özlemişsinizdir.
Puan vermedi·216 syf.··
2024 82. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 28 Ağustos 2024 01:12
Eskiler mi güzeldi, eskiden mi güzeldik? İkisi de güzel değildi belki de, sadece insanoğlu kafasını geriye çevirip baktığında güzel şeyleri görüp özlem duymayı seçiyor. Eskiden de zordu hayat, eskiden de kapanmayan yaralar vardı. Tek derdimiz, düşünce kanayan dizlerimiz değildi. - Şimdi nasılsın? +Biri bana ilk kez "nasılsın" diye sormuş gibiyim. 90'lı yılların çocuğuyum, yer yer çocukluğumu anımsadım okurken. Her sayfa biraz daha o yıllara götürdü beni. Mahalle bakkalları, çeyiz evleri, televizyon dizileri, çaya batırılan bisküviler, Tarkan, Bendeniz, Sezen Aksu... youtu.be/n4bHHtrcmn0?si=... Peşin satan, veresiye satan. "Duvarda asılı duran veresiye satan, peşin satan tablosuna uzun uzun baktım. Ben kesin veresiye satanım. Bir gün nasılsa karşılığını alacağım diye neyim var neyim yoksa veriyorum." Öyle değil miydik? Elimizdeki salçalı ekmeğe kadar paylaşan çocuklardık. Verdi mi hayat karşılığını? Ah şu veresiye satan ruhumuz... Nasıl oldu anlamadım Mihrap. Bir anda yaşlandım yani. Deprem bile daha yavaş olmuştu valla. O gece biz uyumuyorduk, uyku tutmamıştı. Ersin'le birbirimize bakıp "Sallanıyor muyuz?" demiştik. Ben "Yaşlanıyor muyum?" bile diyemedim. Anlamadım gitti. Mihrap, hikayemizin başkahramanı. Biraz Sıdıka'yı andırdı bana. "Sevgisiz evde çiçek mi büyür be," diyordu Sıdıka. Sevgisiz değil de kendi adına kararlar alınmış bir hayatta annesiyle birlikte yaşayıp gidiyor Mihrap da. Sevgisizden pek farkı yok aslında. Zamanın kızlarının kaderini yaşıyor. Az şey mi? Münasip görülüyor evleniyor, münasip çıkmıyor boşanıyor... "Biri boşanınca boşanmak normalleşiyor. Biri aldatılınca aldatılmak normalleşiyor. Biri dayak yiyince dayak..." Yeniden sevmeye hakkı olduğunu düşünüyor, ışığı söndürülüyor: "Yarını beklemeden, hayatımın ışıklarını bir
Edebiyat
Bizim ZamanımızSinem Sal · Karakarga Yayınları · 20211,859 okunma
D.K
Yine mükemmel bir inceleme olmuş :) Son günlerde kalemini çok merak ettiğim bir yazar ve sizin yorumunuzla bu kitap içime çok sindi en kısa zamanda mutlaka okumak istiyorum.