İkra

İkra
"Gönül gözünle görürsen eğer, kelebeğe değil, tırtıla sevdalanırsın."
Soruya doğru cevap verene kitap hediye edeceğim
Haham ve Papaz Papazın biri, uzun süredir ahbaplık ettiği Haham’a “Bana Tevrat’ı öğretmenizi isterim”der. Haham “olmaz” der: “Sen Yahudi doğmadın, kafan Yahudi gibi çalışmaz. Tevrat’ın kelamını anlaman mümkün değil.” Papaz ısrar eder, Haham razı olur, ama bir koşulu vardır. “Soracağım soruya doğru yanıt verebilirsen öğretirim” sözü verir. Papaz “Kabul” diye yanıtlar. “Sor bakalım!” “İki adam bir bacanın içine düşerler. Biri kirli, öteki tertemiz çıkar. Hangisi yıkanır?” Papaz, “Bundan kolay ne var?” diye atılır. “Kirlenen yıkanır, temiz kalan yıkanmaz.” Haham içini çeker, “Sana Tevrat’ın kelamını asla anlamayacağını söylemiştim! Doğrusu tam tersi: Temiz kalan adam ötekinin kirlendiğini görünce, kendisinin de kirlendiğini sanıp yıkanır. Kirlenen adam ise karşısındakini temiz gördüğü için kendisini de temiz sanıp yıkanmaya gerek duymaz.” Papazın kafasını kaşır. “Bak bu aklıma gelmemişti. Bir soru daha sorar mısın?” Haham aynı soruyu yeniden sorar: “İki adam bir bacanın içine düşerler. Biri kirli, öteki temiz çıkar. Hangisi yıkanır?” Papaz, doğru yanıtı artık bildiğinden emin, “Temiz kalan ötekinin kirlendiğini görünce kendisinin de kirlendiğini sanıp, yıkanır. Kirlenen, ötekini temiz gördüğünden kendisini de temiz sanıp yıkanmaz!” Haham, başını sallar. “Yine yanıldın! Sana söylemiştim, asla anlamayacağını. Temiz kalan adam aynaya bakar, temiz olduğunu görür, dolayısıyla yıkanmaz. Kirlenen aynaya bakıp kirlendiğini görünce, gider yıkanır.” Papaz itiraz eder: “Ayna nereden çıktı? Bana ayna var demedin ki…” Haham, parmağını sallar: “Seni uyardım, bu kafayla Tevrat’ın kelamını kavrayamazsın. Tevrat’ı anlamak için her olasılığı düşünmelisin.” “Peki, peki” diye inler Papaz. “İzin ver, bir kez daha şansımı deneyeyim. Başka bir soru sor!” “Son kez soruyorum” der,
İkra
Bakmak ve görmek. Biri diğerine kotu niyetle baktigi için kirli görmüş. Diğeri de iyi niyetle baktığı icin temiz. 😁aslinda fiziksel anlamda ikiside kirliydi.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·464 syf.··
2020 32. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2020 19:49
Mizah içerir!!! İnsanların bu kitabı okurken kaybedeceği bir haftayı kurtarmak için 3 dakikanızı alıyorum dostlar. Şahsen bu zamana kadar okumakta en çok zorlandığım kitap ünvanını almış olan bu romanın yazarına ödül verenler; herhalde okudukça uzayan bu kitabı bitirdikten sonra, bitirebildikleri için verdiler bu ödülü. Ya da sevgili yazara ödülü verelim de başka kitaplar yazmasın, zirvede bıraksın mantığıyla vermişte olabilirler. Bir kere hikaye çok ağır işliyor. Okuyucu canlı tutmak diye bir düşünce tabiki yok. Heyecan ve merak unsurlarını da eklemeyi unutmuş yazarımız. İsimler zaten hızımı sürekli kesmeyi başardı. Bunların sonucunda gerçekten yüzyıllık bir kitap oldu, bitmedi. Hikaye de sürekli birileri evi terkediyor, birileri geliyor. İnsanlar ölümsüzlük şifresini yazmışlar. Herkesin bir sevişme hikayesi geçiyor. O zamanlar isim yokluğu da vardı herhalde. Ya da yazarın aklına başka isimler de gelmemiş olabilir ki bu kadar benzer ve zor olmaları beni çok yordu. İsim konusunda biraz "Murat Menteş" olmak lazım bence. Kitabın en çok beğendiğim yanı,(tek beğendiğim yanı) kitabın ismi oldu. "Yüzyıllık Yalnızlık" derken, kitabı okurken çektiğimiz yalnızlığı ve yüzyıl gibi gelen okuma serüvenimizi vurguluyor olmalı. Başlık demişken; yazarımız, bize vermek istediği mesajı kitaba işlemeyi tercih etmemiş. Vermek istediği mesajı bizzat okurken yaşatmak istemiş. Mesajı da başlıkla uyumlu olan: acı nasıl çekilir, zaman nasıl geçmez, yalnızlık nasıl olur? Bu açıdan gerçekten çok başarılı buldum. Aslında kitabı bu kadar övmüşken(!) kendime de şu soruyu sordum: acaba sorun bende miydi? Ya da ben kitapta ne kaçırdım? Tatlı eleştirilerim bir yana, ödüllü bir yazarın romanı neden bana ulaşamadı diye kendi kendime düşünmedi değilim. Sorun bizlerde de olabilir. Herhalde,
1000Kitap
Yüzyıllık YalnızlıkGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202546,5bin okunma
İkra
😁🙈😶
Puan vermedi·464 syf.··
2020 32. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2020 19:49
Mizah içerir!!! İnsanların bu kitabı okurken kaybedeceği bir haftayı kurtarmak için 3 dakikanızı alıyorum dostlar. Şahsen bu zamana kadar okumakta en çok zorlandığım kitap ünvanını almış olan bu romanın yazarına ödül verenler; herhalde okudukça uzayan bu kitabı bitirdikten sonra, bitirebildikleri için verdiler bu ödülü. Ya da sevgili yazara ödülü verelim de başka kitaplar yazmasın, zirvede bıraksın mantığıyla vermişte olabilirler. Bir kere hikaye çok ağır işliyor. Okuyucu canlı tutmak diye bir düşünce tabiki yok. Heyecan ve merak unsurlarını da eklemeyi unutmuş yazarımız. İsimler zaten hızımı sürekli kesmeyi başardı. Bunların sonucunda gerçekten yüzyıllık bir kitap oldu, bitmedi. Hikaye de sürekli birileri evi terkediyor, birileri geliyor. İnsanlar ölümsüzlük şifresini yazmışlar. Herkesin bir sevişme hikayesi geçiyor. O zamanlar isim yokluğu da vardı herhalde. Ya da yazarın aklına başka isimler de gelmemiş olabilir ki bu kadar benzer ve zor olmaları beni çok yordu. İsim konusunda biraz "Murat Menteş" olmak lazım bence. Kitabın en çok beğendiğim yanı,(tek beğendiğim yanı) kitabın ismi oldu. "Yüzyıllık Yalnızlık" derken, kitabı okurken çektiğimiz yalnızlığı ve yüzyıl gibi gelen okuma serüvenimizi vurguluyor olmalı. Başlık demişken; yazarımız, bize vermek istediği mesajı kitaba işlemeyi tercih etmemiş. Vermek istediği mesajı bizzat okurken yaşatmak istemiş. Mesajı da başlıkla uyumlu olan: acı nasıl çekilir, zaman nasıl geçmez, yalnızlık nasıl olur? Bu açıdan gerçekten çok başarılı buldum. Aslında kitabı bu kadar övmüşken(!) kendime de şu soruyu sordum: acaba sorun bende miydi? Ya da ben kitapta ne kaçırdım? Tatlı eleştirilerim bir yana, ödüllü bir yazarın romanı neden bana ulaşamadı diye kendi kendime düşünmedi değilim. Sorun bizlerde de olabilir. Herhalde,
1000Kitap
Yüzyıllık YalnızlıkGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202546,5bin okunma
İkra
Hani bir sözümüz vardır Allah düşmanın başına bile vermesin derler ya onlara da yazık. 😁okuma katili olmayalım. 🙈
Puan vermedi·464 syf.··
2020 32. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2020 19:49
Mizah içerir!!! İnsanların bu kitabı okurken kaybedeceği bir haftayı kurtarmak için 3 dakikanızı alıyorum dostlar. Şahsen bu zamana kadar okumakta en çok zorlandığım kitap ünvanını almış olan bu romanın yazarına ödül verenler; herhalde okudukça uzayan bu kitabı bitirdikten sonra, bitirebildikleri için verdiler bu ödülü. Ya da sevgili yazara ödülü verelim de başka kitaplar yazmasın, zirvede bıraksın mantığıyla vermişte olabilirler. Bir kere hikaye çok ağır işliyor. Okuyucu canlı tutmak diye bir düşünce tabiki yok. Heyecan ve merak unsurlarını da eklemeyi unutmuş yazarımız. İsimler zaten hızımı sürekli kesmeyi başardı. Bunların sonucunda gerçekten yüzyıllık bir kitap oldu, bitmedi. Hikaye de sürekli birileri evi terkediyor, birileri geliyor. İnsanlar ölümsüzlük şifresini yazmışlar. Herkesin bir sevişme hikayesi geçiyor. O zamanlar isim yokluğu da vardı herhalde. Ya da yazarın aklına başka isimler de gelmemiş olabilir ki bu kadar benzer ve zor olmaları beni çok yordu. İsim konusunda biraz "Murat Menteş" olmak lazım bence. Kitabın en çok beğendiğim yanı,(tek beğendiğim yanı) kitabın ismi oldu. "Yüzyıllık Yalnızlık" derken, kitabı okurken çektiğimiz yalnızlığı ve yüzyıl gibi gelen okuma serüvenimizi vurguluyor olmalı. Başlık demişken; yazarımız, bize vermek istediği mesajı kitaba işlemeyi tercih etmemiş. Vermek istediği mesajı bizzat okurken yaşatmak istemiş. Mesajı da başlıkla uyumlu olan: acı nasıl çekilir, zaman nasıl geçmez, yalnızlık nasıl olur? Bu açıdan gerçekten çok başarılı buldum. Aslında kitabı bu kadar övmüşken(!) kendime de şu soruyu sordum: acaba sorun bende miydi? Ya da ben kitapta ne kaçırdım? Tatlı eleştirilerim bir yana, ödüllü bir yazarın romanı neden bana ulaşamadı diye kendi kendime düşünmedi değilim. Sorun bizlerde de olabilir. Herhalde,
1000Kitap
Yüzyıllık YalnızlıkGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202546,5bin okunma
İkra
Kesinlikle katılıyorum. 😁Ayrıca o ne biçim aile idi .Herkes ,herkes için..Bence kitabı bitirenlere de ödül verilmeli .📚