İkra

İkra
"Gönül gözünle görürsen eğer, kelebeğe değil, tırtıla sevdalanırsın."
Puan vermedi·464 syf.··
2020 32. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2020 19:49
Mizah içerir!!! İnsanların bu kitabı okurken kaybedeceği bir haftayı kurtarmak için 3 dakikanızı alıyorum dostlar. Şahsen bu zamana kadar okumakta en çok zorlandığım kitap ünvanını almış olan bu romanın yazarına ödül verenler; herhalde okudukça uzayan bu kitabı bitirdikten sonra, bitirebildikleri için verdiler bu ödülü. Ya da sevgili yazara ödülü verelim de başka kitaplar yazmasın, zirvede bıraksın mantığıyla vermişte olabilirler. Bir kere hikaye çok ağır işliyor. Okuyucu canlı tutmak diye bir düşünce tabiki yok. Heyecan ve merak unsurlarını da eklemeyi unutmuş yazarımız. İsimler zaten hızımı sürekli kesmeyi başardı. Bunların sonucunda gerçekten yüzyıllık bir kitap oldu, bitmedi. Hikaye de sürekli birileri evi terkediyor, birileri geliyor. İnsanlar ölümsüzlük şifresini yazmışlar. Herkesin bir sevişme hikayesi geçiyor. O zamanlar isim yokluğu da vardı herhalde. Ya da yazarın aklına başka isimler de gelmemiş olabilir ki bu kadar benzer ve zor olmaları beni çok yordu. İsim konusunda biraz "Murat Menteş" olmak lazım bence. Kitabın en çok beğendiğim yanı,(tek beğendiğim yanı) kitabın ismi oldu. "Yüzyıllık Yalnızlık" derken, kitabı okurken çektiğimiz yalnızlığı ve yüzyıl gibi gelen okuma serüvenimizi vurguluyor olmalı. Başlık demişken; yazarımız, bize vermek istediği mesajı kitaba işlemeyi tercih etmemiş. Vermek istediği mesajı bizzat okurken yaşatmak istemiş. Mesajı da başlıkla uyumlu olan: acı nasıl çekilir, zaman nasıl geçmez, yalnızlık nasıl olur? Bu açıdan gerçekten çok başarılı buldum. Aslında kitabı bu kadar övmüşken(!) kendime de şu soruyu sordum: acaba sorun bende miydi? Ya da ben kitapta ne kaçırdım? Tatlı eleştirilerim bir yana, ödüllü bir yazarın romanı neden bana ulaşamadı diye kendi kendime düşünmedi değilim. Sorun bizlerde de olabilir. Herhalde,
1000Kitap
Yüzyıllık YalnızlıkGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202546,5bin okunma
İkra
Kesinlikle katılıyorum. 😁Ayrıca o ne biçim aile idi .Herkes ,herkes için..Bence kitabı bitirenlere de ödül verilmeli .📚
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Aşk adres sormaz ki !!
"Size niçin ya da ne şekilde âşık olduğumu bilmiyorum.Belki de hiç iyi biri değilsinizdir. Düşünsenize, iyi mi kötü mü olduğunuzu bile anlamıyorum. Hatta güzelliginizden dahi emin değilim. Fakat ne yalan söyleyim, çok da iyi kalpli ve asil ruhlu olduğunuz söylenemez. "
İkra
Beyefendi sizin meseleniz kulağı direk göstermek yerine dolambacli yollandan göstermeye benzedi .Ikincisi hastalik değil aşk. Ask daha farkli bir kavram ,olgu .siz bile tanım yaparken farkina varmis olmaniz gerekiyor 😁🤦‍♀️
Aşk adres sormaz ki !!
"Size niçin ya da ne şekilde âşık olduğumu bilmiyorum.Belki de hiç iyi biri değilsinizdir. Düşünsenize, iyi mi kötü mü olduğunuzu bile anlamıyorum. Hatta güzelliginizden dahi emin değilim. Fakat ne yalan söyleyim, çok da iyi kalpli ve asil ruhlu olduğunuz söylenemez. "
İkra
Öncelikle çocukların akılları bizden daha fevkalde .ikincisi de bir nebze olan akıl ona yetiyor mu ki düşünsün.