“Mustafa Kemal Paşa, evet, “ başkaldırdı,” demektedir aklı erenler… Başkaldırması
doğru amma, bizim buralara yakın değil bu iş! Kimi, ‘Rus sınırında, Üçüncü Ordu taraflarında, ‘ demekte; kimine göre, ‘ Yürüdü, sürdü, Türk içine, Ankara’ya geldi…’”
Tanıştıkları gün -bundan sekiz yıl önce- dünyada bu kadar güzel bir kadının var olabileceğine inanamayarak Kâmil Bey donakalmış , “Hiçbir büyük ressam böyle bir güzelliği tutup gösteremez,” diye düşünmüştü.