Turgenyev i severim. Dili çok sade ve akıcıdır. Uzun cümleler ve ağır betimlemeler yapmaz. Hikayesini akıcı bir biçimde anlatır. Kitabı dişçide sıra beklerken bir saatte bitirdim. Hiç sıkılmadım. Kahramanımız sanin İtalya da bir kadına aşık olur vs. Devam etmeyeyim. Çok etkileyici bir kitap olduğunu söyleyemem. İnsan duygularının ne kadar kaypak , geçici ve değişken olduğunu anlatıyor. Aslında romantizme bir eleştiri.
Şu psikiyatrin kadinlarla tokalasmama obsesyonunu okudum da, komik geldi ya. Adam gelmiş burda dert anlatıyor. Şimdi biz bu adamlara gidip nasıl sıkıntımızı anlatacağız . Adam biz kadınları bir beyin ruh insan olarak görmüyor bizi düpedüz cinsel bir nesne olarak görüyor. Bu adam yüzümüze de bakmaz. Doktor dediğin yeri geldiğinde cinsel organına dokunacak .Jinekolog olsaydın ne yapacaktın. Adam ateist Freud un o zindigin dinsizin metoduyla hasta tedavi edecek . Yazık bu FETO culerin üniversitelere soktuklari adamlarla yaşamak zorundayiz.
Son olarak bir espri : ben tokalasmam direk sevisirim. Hadi gelsin saldırılar
insan başlangıcından bu yana pek bir ilerleme
kaydetmedi: Bu dünyadaki varlığının bir tesadüf olmadığına ve
çoğunlukla iyi niyetli olan tanrıların kendisine göz kulak olduğuna daima inanıyor.