İnsan ne kadar plan yaparsa yapsın hayat kendi planlarını getirir önüne! Herkes sahip oldukları şeylere sonsuza kadar sahip olacaklarına, hiçbir şeyin değişmeden aynı şekilde devam edeceğine inanarak yaşıyordu. Hâlbuki gerçek öyle değildi. Gerçek bu hayatta hiçbir şeyin aynı kalmayacağıydı. Kaçınılmaz olan tek şey değişimdi.
Korkunun arkasındaki neden acı çekmek istememek. Eğer bir gün gerçek bir acı çekerseniz anlıyorsunuz ki o güne değin korktuğunuz herşey bir illüzyondan ibaretmiş aslında.
İyilik ve kötülük, doğru ve yanlış sadece durumlar aslında. Nötr durumlar. Onlara anlam verene kadar. Negatif ya da pozitif senin onlara yüklediğin anlamla oluşuyor.
Unutmak Tanrı'nın insana verdiği en büyük mucize. Yoksa yeryüzündeki onca acıya,kedere, zalimliğe ve kötülüğe nasıl dayanırdı insan? Ölümü bile unutuyor insan yaşarken, ötesi var mı? Belki de yaşayabilmemizi sağlayan yegâne şeydir bu ; unutabilme becerisi.