Zamanın birinde akıllı iki kız kardeş varmış. Bir gün anneleri onları bilge adama götürmüş. Kızlar bir sürü soru sormaya başlamış. Her sorulan sorunun cevabını doğru bilen bilge adamdan bir süre sonra sıkılmaya başlamışlar. Bir soru soralım cevabını bilemesin demişler.
...
Kızlardan biri kapalı tuttuğu ellerini bilgeye doğru uzatmış. Ve sormuş: "Avucumun içinde bir kelebek var, canlı mı ölü mü?"
...
"Senin ellerinde kızım. Senin ellerinde..."
...
Sizin ellerinizde, tam avucunuzun içinde.
Bir Portekiz atasözü der ki:" Yaşadıkça yaşlanmazsınız, yaşamadıkça yaşlanırsınız."