“Yol içimizde tanrılarda değil öğretilerde ya da yasalarda da değil yol,doğruluk ve yaşam içimizde. Ne acı! örneklere göre yaşayanlar yaşam onlarla değil. Bir örneğe göre yaşıyorsanız o örneğin hayatını yaşıyorsunuz demektir. Oysa sizin hayatınızı sizden başka kim yaşayabilir? O zaman kendiniz yaşayın. Yol göstericiler devrildi, önümüzde aydınlanmamış yollar var. Aç gözlülük yapıp yabancı tarlaların meyvelerini silip süpürmeyin, size yararlı olacak her şeyi veren bereketli toprağın kendiniz olduğunu bilmiyor musunuz? Oysa bugün bunu kim biliyor? Ruhun sonrasız verimli diyarlarına giden yolu kim biliyor? Yolu basit görünümlere bakarak arıyorsunuz, kitapları inceliyor, her türlü fikre kulak kabartıyorsunuz. Bunun ne yararı var? Yalnızca bir yol var ve bu da sizin yolunuz.”
“Dünyada Sorbonne ‘daki tartışmalardan Homeros’un mısralarından başka şeyler olduğunu,insanın sevgiye ihtiyaç duyduğunu şefkatsiz ve aşksız bir yaşamın boş,yaygaracı ve yürek parçalayıcı bir çark düzeni olduğunu fark etti.”