Mr.Nobody

Her şeyden evvel, yalnız kalmaktan kaçındığınızda bunun size sağlayabileceği olumlu şeyleri kaçırırsınız: zor sorunları çözme becerisi, duygularınızı anlamlandırma, medeni cesaret geliştirme ve ilişkilerinizi güçlendirme, yalnız kalmanın getirilerinden sadece birkaçı. Dolayısıyla, kronik yalnızlık yoksunluğundan muzdarip olduğunuzda hayat kaliteniz düşer.
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
O halde bu tanımdan yola çıkarak şunu söyleyebiliriz: Kalabalık bir kafede, metroda veya Lincoln'ün de keşfettiği gibi bahçenizde nöbet tutan askerler varken de gönüllü yalnızlığın keyfini sürebilirsiniz, yeter ki zihninizin sadece kendi düşünceleriyle meşgul olmasını izin verin. Öte yandan, diğer zihinlerden gelen girdilere izin verdiğinizde, in cin top oynayan, çıt çıkmayan bir ortamda bile yalnız kalamayabilirsiniz. Bu girdiler sadece sohbetle gelmez; kitap okuyarak, podcast dinleyerek, televizyon izleyerek veya dikkatinizi bir telefon ekranına çeken herhangi bir faaliyette bulunarak bu girdileri zihninize davet etmiş olursunuz. Gönüllü yalnızlık, başkalarından gelen bilgilere tepki vermeyi bırakıp, nerede olursanız olun kendi düşünce ve deneyimlerinize odaklanmanızı gerektirir.
Bugün sürdürmekte olduğumuz dijital hayatları kendimiz seçmedik. Daha ziyade, bir avuç teknoloji yatırımcısının çıkarlarına hizmet etmek üzere şirketlerin toplantı odalarında tasarlanmış bir yaşam tarzı bu.
Alter ayrıca kullanıcıların sosyal medyada her paylaşım yaptıklarında "kumar" oynadıklarını da söylüyor: Beğeni (veya kalp ya da retweet) alacak mısınız, yoksa paylaşımınız geribildirim almadan kaybolup gidecek mi? Paylaşımlara tepki almak, Facebook'ta çalışan bir mühendisin tabiriyle "sahte hazzın ışıltılı çanları"nı çalarken, tepki almamak insana kendini kötü hissettiriyor. Fakat her halükârda alınacak sonuç belirsiz olduğundan, bağımlılık psikolojisinin de bize gösterdiği gibi, paylaşım yapma ve hesapları kontrol etme faaliyeti karşı konulmaz ölçüde cazip hale geliyor.
Evet, insanları programlıyorlar. Teknolojinin nötr olduğuna dair bir muhabbet dönüp duruyor; onu nasıl kullanacağımız bize bağlıymış falan filan. Bu düpedüz yalan. Teknoloji nötr filan değil. Sizin teknolojiyi belli şekillerde, uzun bir süre boyunca kullanmanızı istiyorlar. Çünkü bu şekilde para kazanıyorlar."