Toplumun zengin-fakir demeden ahlaki çöküşüne değinen, karısının 10 yıl boyunca sevgilisi olmasına göz yuman, tanımadığı insanların yanında soyunan, ulu orta yerde bir kadının arkasını açıp göstermesinden bahseden yazarın; 11-12 yaşlarındaki çocukların ana-babacılık oyununa dahi değinmesi, her on sayfada bir karşına kadın göğüsü tasviriyle çıkmasından sanki bir netflix dizisi izliyormuş hissi uyandırması aslında yazarın kendisinin de ahlakı hakkında beni tereddütte bıraktı. Kısaca beni rahatsız eden ve başkalarına tavsiye edememe sebebimi paylaşmak istedim
GerminalEmile Zola · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201914,3bin okunma
Kitapta habire kötü insanların özellikleri tembeller küstahlar rüşvetçiler ayyaşlardan bahsediyor onları yeriyor. Çözüme gelince çözüm yok sadece sevelim sevilelim. Düz eleştiri. Kitapta durmadan övdüğü ülke de finlandiya. Ulan bu finlandiyanın bugüne kadar insanlığa ne gibi bir yararı olmuş acaba? Hangimiz finlandiyadan güçlü bir isim söyleyebiliriz? Boş
Spoiler yoktur.
Türkçeye çeviride mi oldu yoksa yazarın acemiliği mi bilemedim ama eylemleri hangi öznenin gerçekleştirdiğini anlamak çok zor. Olaylar arasında kopukluk var. Bir olaydan bahsederken bir sonraki cümlede bambaşka bir zamanda gerçekleşen bambaşka bir olaydan bahsediyor. Onun dışında kitabın son 10 sayfası hariç hiç akıcı değil. Zaten kitabın tüm sırrı daha ilk cümleden açıklanıyor. Yine de güzel bir kitap bu da farklı bir tarz. Ama çok büyük bir hevesle okunmaz hatta bu kitaba başlayacaklar hiç başlamasın özetini okusun yeter
Kırmızı PazartesiGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202595,5bin okunma
İğrenç ötesi bir kitap! Geniş bir alanı anlatmak isterken büyük olaylardan 2-3 cümleye özetlemiş. Bir de üstüne anlaşılması güç bir dil kullanmış. Vakit kaybı kitaplardan tiksindim