Yüce Allah’a ulaşma yolu olan tüm dinlerin sömürü aracı olmaktan çıkarılması, insanların gerçek dini keşfetmelerinin sağlanmasıydı. Bunun içinde eğitim şarttı. Onlara anlatılanlara göre yaşamak yerine okumalı,sorgulamalı ve araştırmalıydılar. Ancak böylesi bir durumda toplumlar aydınlanır ve hakikate ulaşırlardı.
Çok normal bu tepkiler. Her insanın içinde kendisinden daha büyük bir güce inanma ihtiyacı vardır. Varoluşunu anlamlandıracak bir güç. Kimi Allah der ona, kimi Tanrı , kimi brahman ,kimi enerji , kimi bütün , kimiyse sadece O. Kelimeler önemsizdir. Ne dersen de , neye inanırsan inan ruhunun en derinlerinde gizlidir bu ihtiyaç…