İnsanlar o kadar ayrı kafada ki. Hisler fikirler birbirine o kadar zıt ki. Aradaki uçurumun kapanmasına imkan yok gibi görünüyor. Herkes gücü ele geçirip kendine benzemeyenleri imha etmek istiyor.
İnsan için, ruhunda bir yerlerde dengeyi oturtacak bir şeyler bulmadan özgürlükten vazgeçmek söz konusu olamaz. Bu demek oluyor ki, dış özgürlük ortadan kalkarsa iç özgürlük duruma müdahale eder; iç özgürlüğün müdahalesi de nefret ve öfkedir.