"Kendi yararlarına düşkün, açgözlü kimseler başa geçer ve başta olmayı keselerini doldurmak için bir yol sayarlarsa, orada artık iyi bir düzen arama. Çünkü herkes başa geçmek için birbirini ezecek ve bu iç kavgada hem kendilerinin hem de devletin başını yiyeceklerdir."
"Her uygarlığın değeri, ürettiği bireylerin kalitesiyle ölçülür. Insanları fazla düzene sokar, yasalarla fazla kontol altına alır, başarıya yönelik dürtülerini bastırırsanız... sonunda çalışamaz hale gelirler ve uygarlıkları çöker."