Biz bugün "canlı"nın
nerede yaşadığını, neden ibaret olduğunu, adını sanını bile
bilmiyoruz. Bizi tek başımıza bırakın, elimizden kitapları alın
o saat şaşkına döner, ne yana gideceğimizi, kimden yana çıkacağımızı, kimi sevip, kimden nefret edeceğimizi
bilemeyiz. İnsan olmak, yani gerçek, kendi vücuduna sahip,
kanlı canlı bir insan olmak dahi bize güç geliyor; bundan
utanıyor, ayıp sayıyor, bildik, genel anlamda insan olmaya
çabalıyoruz hep. Aslında biz ölü doğmuş yaratıklarız; zaten
çoktandır canlı olmayan babalardan dünyaya geliyoruz ve
bundan da gittikçe daha çok hoşlanıyoruz. Bundan zevk
alıyoruz. Yakında bir kolayını bulup doğrudan doğruya fikir
dölleri olarak dünyaya geleceğiz. Ama yeter bu kadar; daha
fazla "Yeraltından" yazmak istemiyorum