Bir insana o kadar çok anlam yüklersiniz ki yaptığı her hata gözünüze görünmez. Şiddeti sever görmezsiniz, hakareti sever görmezsiniz, paraya tapar görmezsiniz, hatta hırsızlık yapar onu da görmezsiniz. Tek gördüğünüz şey o yaratıldığına şükrettiğiniz şaheser. Ve görmek bu kadar göreceli olmamalıydı. Bütün pişmanlıklar görme(me)kten çıkar.
Ekşi,küflenmiş bir ekmek gibi kokuyor bu şehrin koltuk altları.Köpeği vurulmuş bir çoban sessizliğine gömülmüş gibi oluyor bu saatlerde.Herkes kendi ihanetine dönüyor ve herkes bir 'kes' arıyor 'kes' sizliğinde! Kocaman adamlar ve kadınlar kahkahalarında saçları daha yeni örülecek kıvama gelmiş kızları, önce doğurup sonra boğuyorlar! Sonra herkes kadeh kaldırıyor kaybettiklerine....... ....Yetmişlik bir adamı on yedilik bir kız çocuğuna dokunurken boynundaki muska ile boğmak gerek.Otogarları ve Muş'u yakmak gerek.! Tanık olduğum her anı belleğimden nasıl sileriz bilmem ama tanık olabileceklerimi bıyıklı pis bir adamın gözü önünde bayrak yapıp yakmak gerek.Patnos'a,Bulanık'a otobüs gitmemeli.! Ergen /erken ölüyor o zaman küçük kadınlar.Tüm dağları ve terminalleri saçları boyalı bu adamların başına yıkmak gerek.Yani anlayacağın sevgilim mazot içirteceksin sonra sıratı bu dünyada kuracaksın bu tipsiz adamlara.Bir tane vêl deresi yetmez bunlara Fırat Munzur ve Dicle'yi birer vêl eyleyip ayak parmaklarından yakmaya başlayacaksın.....
Feridun Urfa