Merve Yurdunkulu

Merve Yurdunkulu
@DuduKusuu
Esselâmü Aleyküm
Arch
Antalya, 22 Eylül
22 okur puanı
Ağustos 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Puan vermedi·72 syf.··
2020 2. kitabı
·
21 saatte okudu
·
Okunma: 01 Eylül 2020 21:08
Hikâyenin ana karakterini ilk kavradigimda aklıma direk Sabahattin Ali'nin Kürk mantolu Madonnasindaki Raif Efendi geldi. Karakterlerini ve yaşayış biçimlerini birbirine o kadar benzettim ki. Yine bu hikayeyi okurken de kendi halinde yasayan ana karaktere bi hayli üzüldüm.Bu hikayede aşk yoktu direk eleştirilen bir yönetim vardı. Gogol'un bazı iğnelemelerini özellikle takdir ettim. Akıllıcaydı. Ve bence anlamamız gereken bir diğer şey de bizim için çok da önemli olmayan ufak gördüğümüz detayların başka insanların hayatını değiştirecek türden şeyler olabileceğiydi. Belki de hayatına mâl olabilecek..
Edebiyat
PaltoNikolay Gogol · Can Yayınları · 202546,3bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Degeri bilinmeyen gururumuz: Farabi
8/10
·120 syf.··
Beğendi
·
2020 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 13 Ağustos 2020 19:49
Hz. Muhammed (s.a.v) "ilim Çin'de bile olsa onu arayınız " buyurmuştur. Işte ilim bu kadar önemlidir islam için.. Farabi için.. Farabi'nin ne kadar büyük bir ilim insanı olduğunu bu yaşımda öğrendiğim için biraz utandım ancak geç de olsa önemini kavrayabildigim için mutluyum bir yandan da. Batı ülkelerinde kitapları çevrilip okullarda okutulan, pek çok filozofun ve bilim adamının etkilenip örnek aldığı, Aristoteles'ten sonra ikinci öğretmen kabul edilen Farabi'nin bizim okullarimizda neden okutulmadigini, çoğu eğitimcinin neden bu önemli şahsı bilmediğini ben de merak ettim. Yabancilar kadar neden sahip çıkılmıyor neden bi haber koskoca bir nesil Farabi'den? Sanırım Dostoyevski'nin kitaplarının okullarda okutulmamasiyla aynı sebepten Düşünen ve sorgulayan birey istemeyen bir sistem gerçeği var. Ezberci nesil. Bence herkesin böyle önemli bir düşünce ve ilim insanına sahip olduğumuz için gurur duyup en azından kim olduğunu bilmesi gerekir. "Modern çağın içerisinde sıkışıp kalan insanlar olarak, eskiye dönmeli ve eskinin sadeliğini özümseyerek o büyük şahsiyetlerin hayatlarından kendimize çok önemli öğütler çıkarmalıyız." Evet geriye giderek yaşanmaz ama eskilerden edinilen dersler ile kaliteli bir şekilde ileriye gidebiliriz Farabi'nin önemi bu kitapla kavrandı şimdi kendi kitaplarını okuma zamanı:)
Farabi - Var mısın ki Yok Olmaktan Korkuyorsun?Mesud Topal · Destek Yayınları · 20209,3bin okunma