Piyon - Vezir - Şah üçlemesin de sıra ikinci kitapta.
Birinci kitap ile devleti, yönetim tarzını, ülkenin şartlarını ve karakterleri tanışmıştık. Hart ailesi olarak bilinen ve ülkeyi yönetenler Kitty'i bulup çözmekleri gereken bir sorunu Kitty'i piyon yaparak çözmüşlerdi. Ama unuttukları bir şey vardı. Piyonlar asla küçük görülmemelidir.
Hayatı ile satranç oynayan Kitty'i artık bir vezir haline gelir. Daha fazla sorumluluğu vardır. Artık zor durumda kaldığı için değil insanlara da yardım etmek istediği için bu işin içinde kalmaya devam eder.
Birinci kitaba kıyasla hem sanki daha durgun gibiydi hemde yine bir sürü olay olup yeni şeyler öğrenmeye devam ettik bende anlamadım, kitap'ın çoğu'nun hapishanede geçmesinden dolayı olabilir bu hissiyat.
Bu sefer Kitty beni çileden çıkarttı çıldırıyordum. Asla söz dinlemiyor hep kendi bildiğini okuyor hayır birde yakalanıp duruyor karşısındakini haklı çıkartıyor. Knox apayrı bir sorun. Kıza asla dürüst olmuyor onu hep kullana bileceği biri olarak görüyor. Dostu, yandaşı ya da müttefiki olarak görmüyor. Böyle görmesi de Kitty'i çıldırtıyor. Kitabın çoğunda ikisinin atışmaları ve asla sağlıklı bir konuşma yapamaları beni yordu gerdi. Elbette yeni sırlarımız orta çıktı bunlardan bazısı benim ilk kitaptan tahmin ettiğim şeylerdi . Bu tahmin ettiğim bazı şeyler ne kadar tahmin etsemde beni şoka uğrattı bir kitap boyu hiç bir şey olmayıp sonra süpriz kutu gibi çıkması asla kabullenemediğim bir şeydi. Birde koca kitapta sanki sadece Benj'i varmış gibi sadece o çoçuk üstünden oynatıp durdular. Çocuk kedi gibi hep dört ayak üstüne düştü oda ayrı bir durum ...
Yazar da okuyucunun bunu anlayacağını fark etmiş ki yeni bir karakter çıka geldi diğer kitapta onun üstünden yürüyeceğini tahmin ediyorum. Eh Benj'i bi salsınlar zaten artık.
Diğer