"Ne anlamı var ki? Ne yapacağım? Uyanınca ne olacak yani? Uyandım, kalktım, çıktım sokağa. Acımasız insanlar, korkunç kötü bir sürü pislik insanların arasında dolaş dur.. Gün batsın, gün doğsun, hep aynı.."
"Sabah sabah insanını denedim dünyanın Cimrilikle dolu deriler yürüyordu
Başka bir şey göremedim
Sonra kanaat kınından bir kılıç çektim
Keskin tarafıyla onlardan
Ümitlerimi kestim" diyor İmam Şâfîî.