Eşrefünnisa.

Eşrefünnisa.
@ESREFUNNISA
GEREKSIZ MESAJ ATMAYIN!!! ... Olur ki hoşunuza gitmeyen birşey sizin için hayırlıdır ve olurki, sevdiğiniz şey de sizin için bir şerdir.Allah bilir de siz bilmezsiniz.(Bakara Suresi 216)
Çocukluk
Affan Dede'ye para saydım, Sattı bana çocukluğumu. Artık ne yaşım var, ne adım; Bilmiyorum kim olduğumu. Hiçbir şey sorulmasın benden; Haberim yok olan bitenden. Bu bahar havası, bu bahçe; Havuzda su şırıl şırıldır. Uçurtmam bulutlardan yüce, Zıpzıplarım pırıl pırıldır. Ne güzel dönüyor çemberim; Hiç bitmese horoz şekerim! Cahit Sıtkı TARANCI youtu.be/k-4h4oEeUF8 En sevdiğim şiir diyebilirim :) Îçinizdeki çocuğu daima yaşatmanız dileğiyle...
Şiir
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Çocuklara der: "Cennet var, haylazlığı bırak." Kur'an dersiyle temkin verir. Gençlere der: "Cehennem var, sarhoşluğu bırak." Aklı başlarına getirir. Zalime der: "Şiddetli azap var, tokat yiyeceksin." Adalete başını eğdirir. İhtiyarlara der: "Senin elinden çıkmış bütün saadetlerinden çok yüksek ve daimî bir uhrevî saadet ve taze, bâki bir gençlik seni bekliyorlar. Onları kazanmaya çalış." Ağlamasını gülmeye çevirir. Bunlara kıyasen cüz'î ve küllî her bir taifede hüsn-ü tesirini gösterir, ışıklandırır. Nev-i beşerin hayat-ı içtimaiyesiyle alâkadar olan içtimaiyyun ve ahlâkiyyunların kulakları çınlasın! İşte iman-ı âhiretin binler faydalarından işaret ettiğimiz beş altı numunelerine sairleri kıyas edilse kat'î anlaşılır ki iki cihanın ve iki hayatın medar-ı saadeti yalnız imandır. Risale-i Nur - Asâ-yı Mûsa(49)
Din
Babasını, dâr-ı saadette ve âlem-i ervahta dahi pederlik münasebetiyle ve kardeşini, tâ ebede kadar uhuvvetini düşünmesiyle ve karısını cennette dahi en güzel bir refika-i hayatı olduğunu bilmesi haysiyetiyle sever, hürmet eder, merhamet eder, yardım eder. Ve o büyük ve geniş daire-i hayatta ve vücuddaki münasebetler için olan ehemmiyetli hizmetleri, dünyanın kıymetsiz işlerine ve cüz'î garazlarına ve menfaatlerine âlet etmez. Ciddi sadakate ve samimi ihlasa muvaffak olarak kemalâtı ve hasletleri, o nisbette derecesine göre yükselmeye başlar. İnsaniyeti teali eder. Hayat lezzetinde serçe kuşuna yetişmeyen o insan; bütün hayvanat üstünde, kâinatın en müntehab ve bahtiyar bir misafiri ve Sahib-i kâinat'ın en mahbub ve makbul bir abdi olmasıdır. Risale-i Nur - Asâ-yı Mûsa(45)
Din
Gönül dilinden....
Ey güzel Rabbim, Ben çat kapı geldim Sana; günahkar, çaresiz ve bir o kadar yorgun bir halde geldim. Sen her zamanki gibi kabul ettin beni huzuruna . (Elhamdülillah) Rabbim, ... Sen'den başka kimseyi bulamadım ki ben içimi dökecek, beni dinleyecek, göz yaşlarımı dindirecek .... En yakınıma bile... Sonra.. Ben anlattım sen dinledin, Gönlümü dinlendirdin,  Gözyaşlarımı dindirdin. Bir umut uyuyakalmışım... Sabah uyandım..   Sana açtığım gönlümü ve ellerimi geri çevirmediğini, dualarımın kabul olduğuna şahit oldum. Eskiler hep derler ya  "Sabah ola hayrola" diye ..işte o misal... Geceden gündüze ... Hikmetin ne büyük Rabbim... Allah'ım mahçubum, ben ne yapımda duamı kabul eyledin? Affet Ya Rabbim affet... Ben Sana muhtacım.  İman varsa umut hep vardır...
Din