“O zaman kadere inanıyorsunuz?” diyorum. “Her şeyin baştan belirlendiğine, her şeyin yazılı olduğuna.”
“Her şeyin yazılı olduğuna değil, ama her insanın kendine ait bir kaderi olduğuna, evet. Sonra, herkes kaderini gerçekleştirip gerçekleştirmemekte serbest. Her insan kendi talihinin mimarıdır.”
Kimi der ki dünya ateşten gidecek
Kimi der buz dağına dönecek…
Senin aşkının ateşinden tattığım kadar
Benim aklım ateşten yana olanlara kanar
Ama iki kez yok olacaksa eğer
Çoktandır nefreti de tattığımdan
Buzdan batmak da görkemli olacak
Nefretler ancak böyle sönecek
(Robert Frost)