Sevdiğim, bitmesini istemediğim her güzel kitabın sonuna yaklaştığımda sanki yakın bir dostumdan ayrılıyormuş hissine kapılıp kitapla vedalaşmayı uzatıyorum. İpek Sabahlık'ta da tam olarak bunu yaşadım. Neredeyse iki günde okuyacağım kitabı bitmesin diye iki haftada okudum. Yalnız bir süre Osman Balcıgil kitaplarına ara vereceğim. Yazarımızın kalemine yüreğine sağlık. Gerçeğe dayalı hayat hikayeleri okumak keyif veriyor. Ama Suat Derviş'in yaşadıkları içimi acıttı. Sadece kurgu olsa okur geçerim, fakat yaşanan acıların gerçek olduğunu bildiğimden yüreğim kaldırmıyor. Son dönemde bu kadar severek okuduğum kim var diye düşünüyorum aklıma başka bir isim gelmiyor. Olayların gerçeğe dayalı olması, okuduğum kitaptan mutlaka tarihsel olarak bilgiler edinmek, son derece keyif veriyor. 1900 lü yıllarda yaşamış kadın gazeteci ve yazarımızın hayatını, İpek Sabahlık'ın hikayesini mutlaka okumalısınız.
Nazım Hikmet'in Suat Derviş için yazdığı “Gölgesi” adlı şiirinin ilk dizesi “Ağlasa da gizliyor gözlerinin yaşını; Bir kere eğemedim bu kadının başını. Okumadıysanız şiiri de kitabı da tavsiye ederim.