"İster kendi mutluluğunuzun ister bir başkasınınkinin peşinde olsun, mutluluk arayışının tüm tarihçesi bundan ibarettir. Çok fazla çabalarsanız akıbetiniz daima ama daima, ister istemez düşeceğiniz dipsiz ve feci bir hiçlik duygusu olacaktır."
Farklı farklı birçok hikayeden oluşan Değirmen'de aldığınız tat ve zevk aynı kalıyor. Sabahattin Ali dilini çok beğendiğim için ve oldukça kısa olan bu kitabı bir günde bitirdim. Akıcı ve sürükleyiciydi. Tavsiye ederim :)