Yoksa hiç kimse hiçbir şeyin üstesinden gelemez mi? Şu anda, şu dakikada, milyonlarca yürekte, varoluşun yükünü taşıyan bedenlerde, gerçekten de onca acı, onca keder var mı hâlâ? Bir yerlerde, geçip giden anlarda, başlarına gelenleri belki de birkaç saat için unutacakları anlarda, gözyaşları içinde gülümsemeye çalışıyorlar mı? Belki de yaşamak budur.
"İnsanlar çok korkunç. Her şeye tahammül edebiliyorlar." Diyerek başlayan film tadında bir psikolojik gerilim kitabı. İnsan beyninin yıkanıp yıkanamayacağını, sadistik dürtüleri, dini tarikatların arkasına gizlenmiş örgütleri ve dahasını bulabileceğiniz bir eser.