EdebiMakina

Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
10 gün, 10 çiçek ౨ৎ
#290766851 Bakmamış olanlar ilk çiçeğimize de göz atabilirler ⋆.˚ İyi akşamlarr.. Bu küçük çiçek serimde bugün Nergis'e yer vermek istediim. Sanırım 10 gün ile sınırlı kalmayacak bir seri haline geliyor çünkü ben yeni çiçeklerin mitolojik hikayelerini araştırdıkça bu seri hiç bitmesin istiyorum :) Gelen tatlı isteklere bağlı kalarak Kardelen, Lavanta, Orkide, Nilüfer çiçeklerine de kesinlikle bakalım istiyorum.. Onlarda gelecek mutlaka. İstediğiniz çiçekler olursa yine belirtebilirsiniz.. 10 gün, 10 çiçek ౨ৎ °Nergis 𓍯𓂃 #Gün 2 •𝐍𝐞𝐫𝐠𝐢𝐬'𝐢𝐧 𝐘𝐮𝐧𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐭𝐨𝐥𝐨𝐣𝐢𝐬𝐢𝐧𝐝𝐞𝐤𝐢 𝐘𝐞𝐫𝐢• Narkissos ve Nergis Çiçeğinin Efsanesi Narkissos ve Nergis Çiçeğinin Efsanesi Kadim Yunan mitolojisinde, su perisi Liriope ile nehir tanrısı Kephissos'un oğlu olan Narkissos adında, yeryüzünün görebileceği en yakışıklı genç yaşardı. Narkissos o kadar güzeldi ki, hem ölümlü kadınlar hem de orman perileri onu görür görmez aşk ateşiyle yanar tutuşurdu. Ancak genç avcı, kendisini sevenlerin hiçbirine karşılık vermeyecek kadar kibirli ve soğuktu; kalbi aşka kapalıydı. Bu perilerden biri de, Tanrıça Hera tarafından cezalandırıldığı için sadece başkalarının son sözlerini tekrarlayabilen talihsiz Ekho (Yankı) idi. Ekho, Narkissos'a umutsuzca aşık oldu ama derdini tam olarak anlatamadı. Narkissos'un soğuk ve acımasız reddiyle karşılaşınca, büyük bir keder içinde günden güne eridi. Vücudu taşa, kemiğe karışıp yok oldu; ondan geriye sadece dağlarda ve vadilerde yankılanan sesi kaldı. Olimpos'un tanrıları, Narkissos'un bu kibirli ve kalp kıran tavrına çok kızdılar ve onu cezalandırmaya karar verdiler. Cezalandırılması için Aşk Tanrısı Eros'un yayı kullanıldığı da rivayet edilir. Bir yaz günü, Narkissos avlanırken çok susamıştı. Berrak sularıyla ün salmış, kimsenin dokunmadığı,
EdebiMakina
Seri devam etsin diğer çiçeklerle beraber 🌸☺️
10 gün, 10 çiçek ꨄ︎
Merhabalarr.. Bugün itibariyle kendimce küçük bir seri hazırlamaya karar verdim.. 10 gün boyunca 10 çiçeğin mitolojik hikayelerine yer vereceğim. Çiçeklere aşık biri olarak aklıma geldiği an çok hoşuma giden küçük bir etkinlik oldu :) Dilerseniz, bir sonraki çiçeğimizi siz belirleyebilirsiniz.. Keyifli okumalar. #10 gün, 10 çiçek.. °Papatya 𓍯𓂃 •𝑷𝒂𝒑𝒂𝒕𝒚𝒂𝒏ı𝒏 𝒀𝒖𝒏𝒂𝒏 𝑴𝒊𝒕𝒐𝒍𝒐𝒋𝒊𝒔𝒊𝒏𝒅𝒆 𝒌𝒊 𝒀𝒆𝒓𝒊• Astrea'nın göz yaşları. Yunan mitolojisinin en saf ve adil figürlerinden biri olan Astraea, göklerin hâkimi Zeus'un kızı, adalet ve masumiyet Tanrıçası idi. O, yeryüzünde insanların barış ve uyum içinde yaşadığı o eşsiz Altın Çağ'ın son temsilcisiydi. Ancak zamanla, insanlık yozlaşmaya açgözlülüğe ve savaşlara başlayarak Altın Çağ'ı kendi elleriyle bitirdi. Dünya üzerindeki her tanrı ve tanrıça birer birer Olympos'a veya gökyüzüne çekildi. Geriye, insanların arasına karışıp kalan son ölümsüz, yalnızca Astraea kalmıştı. O, insanlardaki değişimi, giderek artan kötülüğü ve haksızlığı büyük bir üzüntüyle izledi. En sonunda yeryüzünün kasvetine ve acımasızlığına daha fazla dayanamayarak, babası Zeus'a yalvardı ve kendisini bu kirlenmiş dünyadan kurtarmasını diledi. Zeus, kızının bu derin kederine kayıtsız kalamadı ve onu gökyüzüne, yıldızların arasına, Başak takımyıldızı (Virgo) olarak yerleştirdi. Astraea, artık gökyüzünden bile insanları izlerken, yeryüzünde tanık olduğu her haksızlık, her dökülen masum kan ve her kaybolan saflık anında gözyaşı dökmeye başladı. Onun masumiyet dolu gözyaşları tek tek yeryüzüne süzüldü ve toprağa düştükleri her yerde, insanlığın çirkinliğine inat, beyaz ve narin papatyalara dönüştü. İşte bu yüzden, papatya mitolojide kaybolan saflığın, masumiyetin ve Astraea'nın adalete duyduğu bitmeyen özlemin sembolü olarak kalmıştır. Her papatya, gökyüzünden
EdebiMakina
Ne güzel düşünmüşsünüz bizimle de paylaşmanız çok ince 🌸 Ben de Nergis çiçeğini çok severim zamanınız olursa yer verirseniz Nergis çiçeğine çok sevinirim. Teşekkürler 🌸
"Ama o kitapların çoğu kafamın içine yazılmış, yüreğime kazınmıştır." Uğultulu Tepeler Sayfa:360
Edebiyat
EdebiMakina
Severek okuduğum bir kitaptı. 😇