Satırarasındaben

Satırarasındaben
@Edebiyatss
“Cümlelerin arasında kendimi arıyorum..”

Satırarasındaben

, bir kitap okudu
7/10
·189 syf.··
Beğendi
·
2016 14. kitabı
Christy Brown
8.3/10 · 94,9bin okunma
Reklam
10/10
·186 syf.··
Beğendi
·
2016 13. kitabı
#Şekerportakalı ..Tanışmamız biraz geç oldu ama en sevdiğin kitap hangisi sorusuna verdiğim tek yanıt..Hiç bitmesini istemedim..Çok muazzam,çok büyüleyici bir eser..Küçücük ama sevgiyle dolu koca bir yüreği olan 'Minik Zeze'..Minicik bir çocugun kalbinin derinliklerine inmek beni hüzünlendirdi..Kocaman yürekli küçük adam...Küçücük bir fidana,minik yüreğiyle koca hayat veren Merhametli Zeze...Sevgiye susamış küçücük bir yürek...Eşsiz yüreğe sahip küçükbirdost..Insanin içini kıpırdatan,gözlerini dolduran sevimliçocuk..Küçücük yaşıyla 'Acıyı'en Derin şekilde hisseden küçücükk bir kalp.Altın kalpli zeze'm...ArtıkBaşucukitabımbu#Küçükdostum2
Şeker PortakalıJosé Mauro de Vasconcelos · Can Yayınları · 2022275,4bin okunma
10/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2016 10. kitabı
..Ve insanın içini burkan, yüreğini ezen bir Aytmatov eseri daha..Okuması kolay, bitirince hazmetmesi zor..Ve kesinlikle asırlarca var olacak enfes bir eser..Masumiyeti ve suçsuzluğu temsil eden, sadece dedesi tarafından sevilen, dürbünü ve çantasıyla kurduğu hayal dünyasında babasının bulunduğu yere #BeyazGemi' ye ulaşmak isteyen bir çoçuğun acı dolu anları...Güçsüz, zayıf merhametle dolu bir dede.. Ve kitabın en can alıcı sözleri, "Şimdi ben sana yalnız şunu söyleyebilirim: "Çoçuk kalbinin, çoçuk ruhunun bağdaşamadığı her şeyi reddettin..İşte beni teselli eden de budur..Bir şimşek gibi yaşadın sen..Bir defa çaktın ve söndün.. Şimşeği çaktıran göktür..Ve gök ebedidir..İşte budur beni teselli eden..Bir başka tesellim daha var: İnsandaki çoçuk vicdanı, tohumdaki öz gibidir..Ve o öz olmadan tohum filizlenmez, gelişmez..Yeryüzünde bizi neler beklerse beklesin, insanoğlu doğdukça ve öldükçe, insanoğlu yaşadıkça, hak ve doğruluk denen şey de var olacaktır..Sana senin sözlerini tekrarlayarak veda ediyorum: "Merhaba #BeyazGemi ben geldim..
Beyaz GemiCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202387,5bin okunma
Puan vermedi·413 syf.··
Beğendi
·
2016 11. kitabı
.."Bu yerlerde trenler doğudan batıya, batıdan doğuya gider gelir, gider gelirdi... Bu yerlerde demiryolunun her iki yanında ıssız, engin, sarı kumlu bozkırların özeği Sarı Özek uzar giderdi. Coğrafyada uzaklıklar nasıl Greenwich meridyeninden başlıyorsa, bu yerlerde de mesafeler demiryoluna göre hesaplanırdı. Trenler ise doğudan batıya, batıdan doğuya gider gelir, gider, gelirdi...." Kitabın en can alıcı noktalarından birini de sanırım bu sözler anlatmakta..Aytmatov, o zaman için yaşanılan tüm acıları, çaresizlikleri, haksızlığa uğramaları, soğuk karlı kış günlerinde insanların çektikleri eziyetleri, katarların dur durak bilmeden geçişlerini acıklı bir şekilde ele almış...insanlara yapılan acımasızlıkları, vahşet derecesine ulaşmış zulümleri reel bir şekilde insan yüreğini cız dedirtecek şekilde ele almış...Kitabın isminde de olduğu gibi "Gün Olur Ki Asra Bedel hale gelir.." O günleri Aytmatov'un kaleminden daha dokunaklı kim yazabilirdi bilemiyorum...Yapılan zulümlerle anasını, babasını, geçmişini, tarihini acımasızca unutturarak, bilinçsiz bir mankurt haline getirilen masum insanların romanı..Haksızlığa uğrayıp susturulanların romanı...Babalarının nereye götürüldüklerini bilmeyip baba hasretiyle yanan yavrucakların romanı...Evladını bilinçsiz bir köle olarak görüp oğlu tarafından öldürülen Nayman Ana'nın romanı......Okurken içim burkuldu..Olayların içindesiniz sankiii..Damla damla içinize bir acı işliyor...Böyle bir akıcılık, böyle bir roman yokk....Daha neler söylenilebilir bilmiyorum...Aklımın her köşesine nakış nakış işlendi...#MutlakaOkunmalı
Gün Olur Asra BedelCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202656bin okunma