Mustafa Uysal

Mustafa Uysal
@Edebya
Baba Filmi Bir Sahne
Baba 3 filminin bir sahnesinde, M. Corleone Vatikan'nın yolsuzluklarından şikayetçi olur. Vatikan kardinallerinden birisi M. Corleone'ye bahçeyi gezdirirken havuzdan bir taş alır ve şöyle der: "Bu taşa bak. Senelerce bu havuzun içinde kaldı." Sonra taşı ikiye kırar ve gösterir. "Bak içi kupkuru. Senelerce su onu sarmasına rağmen o suyu içine almadı. Bizim Avrupa'daki adamlarımıza da aynısı oldu. Asırlarca Hristiyanlıkta kaldılar ama İsa içlerine giremedi. İsa içlerinde yaşamıyor." Şimdi siz söyleyin kendi insanlarınıza bakarak, bizde durum nasıl?
Hayat ve İnsan
Reklam
Pamuk ve Din Oranı
Adam gömlek veya çorap alacak... Pamuk ve naylon oranlarını soruyor. Pamuk oranının çok olması onun sağlığı ve parasının karşılığı açısından son derece önemli. Kesinlikle haklı, sorsun ve araştırsın tabi. *** Bazı şeyler var, ben de soruyorum, bunun ne kadarı din, ne kadarı gelenek, ne kadarı sonradan, ne kadarı zararlı, ne kadarı yararlı? Ebedi sağlığım için çok önemli değil mi, ben de bunu araştırıp sormayayım mı? Mustafa Uysal
Tasavvuf ve Din
İlahiyat Okuyan Çocuk
"-Sevgili çocuğum, bir tefsiri okuyup anlamadan ilahiyatı bitirirsen sana hakkımı helal etmiyorum, bilesin." Kırık Ay filminden bir sahne. (Not: Filmi henüz çekmedim :)) )
Hayat ve İnsan
Kitap
Tanrım, bana okumam gereken kitapları okumak için zaman, okumam gerekmeyen kitapları kenara koymak için irade gücü, aralarındaki farkı anlayabilmek için de akıl ver. Tufan Kıymaz @tfnkymz ÖS 10:29 · 27 Oca 2022·Twitter Web App
Hayat ve İnsan
KUTSAL İNEKLERİN ÖZGÜRLÜK ALANI SORUNSALI
Bir vesile ile Hindistan'a gitmiştik bir zamanlar. (Masal girişi) Orada insanların inekleri kutsal gördükleri ve onlara tazim ettiklerini müşahede ettik. (Çoğul. Ben, nefsim, ruhum, canım vb. uydurma mürekkep canlı olarak.) Onların kutsallarına karşı biz de dikkatli olduk. İnekleri kutsal saymaları bize yanlış ve tuhaf gelse de yapacak bir şey yoktu, onlar özgür iradeleri ile bunu tercih etmiş (Yok la ne tercihi doğdukları gibi kalmışlar aynı benim gibi. Ben de doğdum ve orada kaldım işte.) sonuçta. İnsanlar nasıl inanırsa inansın tebliğden başka yapacak bir şey yoktur benim açımdan. Her neyse... Kutsal ineklerin hakimiyeti devam ede dursun bir yandan da diğer insanlara bakıyoruz... Kutsal inekler topluluğundan ayrı olan bu insanlar da inekleri kutsal saymaya ve onlara saygı duymaya başlamışlar. Ya hu adamlar bildiğin ineği kutsayıp hakimiyetini tanıyorlar ve sizin de üzerinizde hakimiyet kuruyorlar siz ne diye onlara uyuyorsunuz, değil mi? Kutsal inekler kendi bahçelerinde otlasalar yine sorun yok aslında. Berikiler de inekleri kutsayınca artık inekler bizim bahçemizde de otlamaya başlamışlar. Benim kutsalım bana seninki sana, deyip sınırlarını net tutmalıydı oysa diğer insanlar. Kutsal ineklerin bana hakim olmasını istemezdim doğrusu orada olsaydım. Bu yüzden nerede inek görsem dikkat ederim kendi merasında yayılması için. Benim merama ve özgürlük alanıma geçmemesi için elimden geleni yaparım. Dönüşte fil bibloları ve ter kokusu getirdik işte ne olsun... Mustafa Uysal
Tasavvuf ve Din