İnsanoğlunu anlamak hiç kolay değil. Ne kadar saçma bir şey olursa olsun, duyduğunu gider, ille bir başkasına anlatır, hem de salt "Ne yalanlar uyduruyor şu insanlar!"demek için. O bir başkası da daha sonra, " haklısın bayağının bayağısı bir yalan, dinlemeye bile değmez!"demek için kulağını ötekinin ağzına yapıştırır, hemen ardından da" o bayağı yalan"ı anlatmak için bir üçüncüyü arar, sonra da ikisi birlikte asil bir öfkeyle," ne bayağı yalanlar uyduruyor şu insanlar!"diye gürlerler. Ve böyle böyle bütün kenti dolaşır bu yalan, herkes bıkıp usanmadan bu yalanı konuşur, ardından da, bunun, üzerinde tek kelime edilmeye değmeyecek, bayağının bayağısı bir yalan olduğunu söylerler.